Pentru sprijinirea promovării produselor agroalimentare europe, Comisia Europeană a anunțat că în următorii trei ani vor fi organizate un număr de 79 de campanii de promovare, care vor acoperi o gamă largă de produse precum produsele lactate, măslinele şi uleiul de măsline, fructele şi legumele. Programele sunt concepute astfel încât să ajute producătorii din sectorul agroalimentar din UE să îşi prezinte calitatea produselor lor, în vederea promovării produselor lor pe piaţa comunitară şi pentru a deschide noi pieţe.
Totodată, pentru sprijinirea campaniei de promovare a produselor agroalimentare, Comisia Europeană va aloca 172,5 milioane de euro din bugetul agricol al UE pentru a finanţa promovarea produselor agroalimentare nu numai în Europa, dar şi la nivel mondial.
„Europa este renumită la nivel mondial pentru calitatea bună a produselor sale alimentare şi moştenirea sa gastronomică. Producătorii din UE pot conta pe sprijinul Comisiei pentru a-i ajuta să îşi prezinte produsele lor excelente în Europa şi dincolo. Am călătorit personal în mai multe ţări din întreaga lume, precum China, Japonia, Mexic şi Columbia pentru a deschide noi pieţe pentru produsele noastre”, a declarat comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan, citat de Agerpres.
Din cele 79 de programe aprobate, 48 vor avea ca ţintă ţările din non-UE. În plus, anumite sectoare beneficiază de o reprezentare mai mare. De exemplu, 23 de programe sunt dedicate sectorului fructelor şi legumelor.
În acest an, o sumă totală de 97 milioane euro a fost alocată pentru „programe de promovare simplă”, depuse de una sau mai multe organizaţii din acelaşi stat membru. O sumă suplimentară de 75,5 milioane euro va fi utilizată pentru finanţarea unor programe complexe, care sunt depuse de cel puţin două organizaţii provenite din cel puţin două state membre. Programele selectate acoperă solicitanţi din 19 state membre.