Municipiul Bucureşti ar putea încheia un acord de cooperare cu SC Hub Work SRL, în vederea implementării unui proiect-pilot de transport alternativ de tipul "Electric Scooter Sharing".
Consilierii municipali urmează să dezbată în şedinţa de joi un proiect de hotărâre vizând acest serviciu, care va permite cetăţenilor să împrumute o trotinetă electrică pentru o perioadă scurtă de timp. Proiectul se bazează pe un dispozitiv discret montat pe trotineta electrică, având o serie de funcţii controlabile printr-o aplicaţie de smartphone.
„Hub Work SRL lansează proiectul FLOW în România, începând cu un număr de 640 de trotinete şi 320 de staţii de încărcare, urmând să ajungă la 640 de staţii. Proiectul vizează amplasarea staţiilor de încărcare lângă 13 staţii de metrou. Acesta se bazează pe o independenţă a acţiunii utilizatorului în sensul că acesta poate ridica sau poate parca trotineta electrică într-o multitudine de spaţii create în puncte esenţiale ale oraşului”, prevede acordul de cooperare.
Interacţiunea utilizatorului cu acest serviciu se va realiza prin intermediul telefonului mobil sau al unui dispozitiv similar şi al aplicaţiei mobile FLOW. Serviciul permite: identificarea unei trotinete electrice disponibile, deblocarea şi utilizarea acesteia, plata prin intermediul aplicaţiei mobile, GPS tracking-ul sau senzorii de mişcare. Aplicaţia va putea oferi şi informaţii relevante în ceea ce priveşte cererea de transport, distanţele parcurse sau traseele/zonele de interes.
Toate costurile legate de implementarea proiectului pilot vor fi suportate de către SC Hub Work SRL.
Firma se obligă ca la finalul perioadei de utilizare trotinetele electrice să fie parcate doar în spaţiile indicate de către aplicaţie. Aplicaţia FLOW va fi utilizată în sistem integrat de către Municipalitate în vederea dezvoltării infrastructurii de transport alternativ (identificare trasee, determinarea amplasării şi dimensionarea locurilor de rastele, precum şi a elementelor de semnalizare). De asemenea, firma respectivă va pune la dispoziţia cetăţenilor parcări în format fizic pentru trotinetele electrice şi parcări în format virtual (zone desemnate de aplicaţie, unde utilizatorul este obligat să parcheze pentru a nu crea dezordine).
Potrivit expunerii de motive, trotinetele electrice vor fi limitate la o viteză maximă de 25 km/h, astfel încât, potrivit OUG 195/2002, se vor încadra la categoria moped şi nu la categoriile de vehicule pentru care se eliberează permis de conducere.
„În contextul dezvoltării mobilităţii urbane şi în scopul încurajării transportului alternativ cu trotineta electrică, prin acest proiect pilot se doreşte completarea măsurilor adoptate de către Municipalitate referitoare la: identificarea şi realizarea de noi trasee de piste pentru biciclete/trotinete electrice, amplasarea de rastele pentru biciclete/trotinete electrice în vecinătatea instituţiilor publice şi a gurilor de metrou”, se arată în raportul de specialitate.