Programul Smart Start USA a adus firmele românești și americane față în față la New York.
Potrivit unui comunicat, fostul ministru pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, îşi continuă proiectul de susținere a comunității române de business și creare a unui ecosistem antreprenorial puternic prin promovarea și sprijinirea companiilor autohtone să se internaționalizeze, să își crească volumul de produse și servicii exportate, acțiuni menite să aducă încasări suplimentare la bugetul statului și plus valoare în economia românească.
Pe 27 noiembrie a avut loc, la New York, o nouă sesiune de promovare a programului și platformei Smart Start USA, la care a participat cea mai mare delegație de companii românești, adusă în SUA printr-un program 100% privat.
25 de companii românești, participante prin programul Smart Start USA, s-au întâlnit cu antreprenori americani și au avut oportunitatea de a afla direct de la reprezentanți ai administrației locale americane și ai mediului de afaceri din statul New York particularitățile economice și legislative reale ale pieței americane.
Oamenii de afaceri români au putat un dialog direct cu Jan Fuerestadt și Kritian Stiles, ambii directori la Mercury, LLC, una dintre cele mai cunoscute firme de strategie publică la nivel, pentru a se faimiliariza cu aspectele legislative şi ale regulamentelor aplicate la nivelul oraşelor, statelor americane, precum şi la nivel federal.
De asemenea, de la reprezentanții Camerei de Comerț Româno-Americană, Arthur Rosenfield , Liviu Goldenberg, Mark A. Meyer, Andre Cappon și Elias Wexler au aflat cum reuseșc companiile americane să facă față unei competiţii eficiente în New York City şi în Statele Unite, fiindu-le prezentate dinamicile şi posibilităţile oferite de piața americană, cum pot avea vânzări profitabile în condiţiile de creditare și condiţionări vamale şi logistice specifice SUA, aspecte juridice de bază în derularea afacerilor în Statele Unite, ce finanţări suplimentare pot fi acordate start-up urilor şi IMM-urilor în Statele Unite, care sunt standardele de siguranţă, calitate, performanţă, acceptanţă și testare care trebuie respectate în derularea unei activități de producţie în SUA.
Totodată, de la Ivan Gilbert, principal ImmLex Law Group, antreprenorii români au obținut informații referitoare la condițiile de obținere a vizelor şi permiselor de lucru pentru teritoriul SUA, iar de la Mark D Cowan, CEO Potomac Intl Partners, au aflat cum își pot maximiza şansele de intrare pe piaţa SUA prin parteneriate și sprijin guvernamental.
”Piața americană are un potențial enorm de creștere a schimburilor comerciale și a volumului investițional bilateral, susținut de cele două medii de afaceri, dar și de Parteneriatul Strategic între România și SUA. Programul Smart Start USA a câștigat, doar în primul an de implementare, peste 10.000 de adepți atât în România cât și în SUA și avem cereri și pentru alte piețe din Europa și Orientul Mijlociu. Rămân consecvent și dedicat proiectului meu de susținere, alături de partenerii de implementare a Smart Start USA, a antreprenoriatului românesc să se internaționalizeze”, a declarat Ilan Laufer.
Evenimentul a fost organizat de Smart Start USA și Camera de Comerț Româno-Americană din New York, cu susținerea autorităților locale din New York, a Camerei de Comerț și Industrie a României, a Academiei de Studii Economice din București și a partenerilor de implementare First Bank, Banca Transilvania, Banca Comercială Română, Mastercard, certSign, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM și Fondul Român de Contragarantare.
Programul contribuie la dezvoltarea Parteneriatului Strategic între România și Statele Unite ale Americii prin susținerea dezvoltării sectoarelor economice prioritare pentru exportul românesc și consolidarea relațiilor comerciale româno-americane. Smart Start USA se adresează antreprenorilor care doresc să își extindă afacerile pe piețele internaționale, în special pe piața americană, facilitând, prin cele peste 1.000 de sucursale bancare ale partenerilor de implementare implicați, accesul la finanţare, îndrumare și educaţie antreprenorială pentru un număr de 10.000 companii româneşti, anual.