Vești bune pentru români. Ce se întâmplă cu beneficiile extrasalariale

Potrivit statisticilor prezentate luni, 23 septembrie, pe platforma BenefitOnline.ro, beneficile extrasalariale din România cresc de la an la an, atât datorită numărului de beneficii acordate angajaţilor, cât şi bugetelor mai mari pe care angajatorii le alocă propriilor angajaţi.

Potrivit statisticilor prezentate luni, pe BenefitOnline.ro, se pare că beneficile extrasalariale din România cresc de la an la an, atât prin prisma numărului de beneficii acordate angajaţilor, cât şi datorită bugetelor mai mari pe care angajatorii le alocă propriilor angajaţi. De asemenea, angajaţii români au cumpărat în prima jumătate a anului 2019 beneficii de peste 110 milioane de lei, cât în tot anul 2018.

”Într-un context atât de favorabil, însă, piaţa continuă să fie fragmentată şi neunitară, majoritatea companiilor optând pentru politici şi mecanisme interne de acordare a beneficiilor, în principal, prin sisteme fixe (prin care angajatorii oferă beneficii similare tuturor angajaţilor)”, a informat companiei.

Aproximativ 4% din numărul total de angajaţi din mediul privat au parte de un sistem flexibil de acordare de beneficii, potrivit estimărilor BenefitOnline.ro, platformă care le permite angajaţilor să îşi aleagă singuri beneficiile pe care şi le doresc, utilizând bugetele alocate lunar de angajatori.

„Un sistem flexibil de acordare a beneficiilor extrasalariale le oferă multiple avantaje atât angajaţilor, cât şi angajatorilor. Angajaţii au libertatea de a cheltui bugetele alegând exact beneficiile pe care şi le doresc şi de care au nevoie, iar angajatorii au la dispoziţie o soluţie ce le oferă avantaje de ordin fiscal şi de eficientizare a bugetelor, ajutându-i şi la reducerea gradului de încărcare operaţională a departamentelor de HR şi financiar, contribuind la creşterea nivelului de motivare şi retenţie a angajaţilor”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Mai mult, platforma a introdus în acest an tichetul cultural, odată cu actualizarea din luna ianuarie a legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile şi pot fi acordate lunar sau ocazional, în limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri şi servicii culturale, precum: abonamente şi bilete la spectacole, concerte, proiecţii cinematografice, muzee, festivaluri, târguri şi expoziţii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, cărţi, manuale şcolare, albume muzicale, filme, în orice format.

Tichetele culturale, tichetele de masă şi cele de vacanţă, sunt taxate cu 10% (impozit pe venit) pentru angajaţi

„Estimăm că folosirea bugetelor pe tichete culturale va atrage până la 5% din totalul bugetelor de beneficii cheltuite în platforma BenefitOnline în acest an. Pe termen mediu, însă, ne aşteptăm ca tichetele culturale să ajungă în topul celor mai accesate 5 beneficii în platformă”, spune Stelian Bogza.

Principalele categorii care au atras bugetele angajaţilor în platforma BenefitOnline.ro, în prima jumătate a anului sunt: tichetele de masă, cadourile, vacanţele în România (voucherele de vacanţă), transportul (către şi de la serviciu) şi serviciile de Sport & Wellness. Comparativ cu aceiași perioadă a anului precedent, topul celor mai accesate beneficii a inclus, în ordine: tichete de masă, cadouri, transport, vacanţe în România şi pensii private.

De asemenea, cele mai mari bugete au fost alocate de angajaţi cu bani personali, pentru abonamentele de sport, vacanţe şi categoria hobby/ evenimente/ spectacole, în primele şase luni ale anului.

”În total, angajaţii care au folosit platforma de beneficii flexibile BenefitOnline în primul semestru al acestui an au cheltuit 111 milioane de lei, aproape cât bugetele cheltuite pe tot parcursul întregului an 2018 (114 milioane de lei)”, arată compania.

Categoriile care au înregistrat cea mai mare creştere în prima parte a anului 2019 sunt vacanţele în România, Sport & Wellness şi Sănătate.

Angajaţii au cheltuit în categoria Sport & Wellness cu aproape 100% mai mult în primul semestru din 2019 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

„Creşterile înregistrate în anumite categorii sunt, pe de-o parte, consecinţa bugetelor mai mari acordate de angajatori, dar, mai ales, sunt determinate de semnarea unor companii client cu mulţi angajaţi tineri (sub 30 de ani), care, statistic, îşi aleg beneficii precum Turism, Sport & Wellness, Sănătate, Tichete Culturale şi, mai nou, fac donaţii”, spune Stelian Bogza.

Mai mult, platforma a implementat și posibilitatea ca angajații să poată folosi bugetele primite de la angajatori pentru a face donaţii către diferite cauze sociale, culturale sau de mediu

„Am introdus o nouă opţiune de utilizare a bugetelor de beneficii în platformă, acoperind zona de responsabilitate socială: donaţiile. Acestea au fost incluse la solicitarea angajaţilor care doresc să împartă bugetul de beneficii primit de la angajatori cu cei care au mai multă nevoie de ajutor. În noua secţiune, angajaţii pot face donaţii din bugetul de beneficii, dar şi din fonduri personale către ONG-uri şi fundaţii, sprijinind, astfel, cauzele sociale, culturale, de educaţie sau de mediu cu care rezonează mai mult”, mai spune Stelian Bogza.

Sumele alocate lunar de angajatori pentru beneficiile angajaţilor variază între 200 de lei şi circa 750 de lei per angajat, media lunară in 2018 fiind de aproximativ 355 de lei.

Peste 141.000 de angajaţi la 287 de companii au utilizat aceste bugete şi au ales beneficiile dorite din platforma BenefitOnline.ro, dintr-o paletă de 3.354 de oferte disponibile, de la 2.052 de furnizori, și asta doar în prima jumătate a anului în curs.

Au fost înregistrați pe platformă la sfârșitul anului trecut, 103.000 de angajaţi la 258 de companii, iar numărul de beneficii ajungea la 3.073, de la 1.794 de furnizori.

Veniturile BenefitOnline au crescut cu circa 43% în primul semestru din 2019, faţă de perioada similară din 2018, datorită numărului mai mare de companii client şi suplimentarea bugetelor alocate de companiile deja incluse în platformă.

Business-ul BenefitOnline.ro va ajunge la o cifră de afaceri de 55 de milioane de lei şi circa 170.000 de utilizatori în platformă, și asta doar până la sfârșitul anului 2019.

Mai mult de 156.000 de angajaţi din România, din peste 300 de companii, accesează platforma BenefitOnline.ro pentru a-şi alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paletă de peste 3.400 de beneficii disponibile, de la 2.200 de furnizori.