„Având în vedere contextul actual, am decis să acţionăm proactiv pentru a veni în ajutorul clienţilor CEC Bank care trec printr-o situaţie dificilă în această perioadă. Astfel, CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clienţii persoane fizice, sperând ca astfel să contribuim, prin măsuri de distanţare socială, la reducerea răspândirii virusului. În funcţie de cum evoluează situaţia, vom ajusta măsurile astfel încât să venim în ajutorul clienţilor noştri”, a declarat Bogdan Neacşu, preşedinte – director general al CEC Bank.
Astfel, clienţii persoane fizice vor putea să-şi plătească ratele oricând, în termen de maximum 30 de zile de la scadenţă. Pentru perioada de amânare de 30 de zile, nu se vor aplica penalităţi, iar clienţii nu vor fi raportaţi la Biroul de Credit. Potrivit băncii, durata contractului va rămâne neschimbată, deci nu va fi necesară semnarea unor acte adiţionale, se arată într-un comunicat.
Cine sunt beneficiarii?
Măsura se aplică automat tuturor clienţilor care nu dispun în conturile deschise la bancă, la data scadenţei, de sumele aferente plăţii ratelor la credite şi limite de credit prin carduri, fără a fi necesare demersuri suplimentare şi este valabilă pentru toate creditele: pentru locuinţe, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.
În acelaşi timp, banca sfătuieşte clienţii care au acces la soluţii de plăţi la distanţă (internet banking sau/şi mobile banking), să îşi ramburseze ratele chiar şi în această perioadă, având în vedere că la următoarea scadenţă vor avea o presiune mai mare asupra bugetului, având de rambursat şi rata amânată, şi rata scadenţă din luna respectivă.
Reprezentanţii CEC Bank recomandă clienţilor ca în această perioadă să utilizeze canalele alternative, precum mobile banking şi internet banking.
„Aceste platforme oferă acces la operaţiunile bancare curente, precum transferuri către terţi, plata facturilor, constituirea de depozite şi plata ratelor la credite. Recent, banca a anunţat posibilitatea deschiderii conturilor la distanţă, 100% online, inclusiv pentru clienţii noi prin intermediul serviciului CEC IN.”, se mai menţionează în comunicat.
În ceea ce priveşte clienţii persoane juridice, CEC Bank precizează că este pregătită să vină în sprijinul celor care se confruntă cu dificultăţi economice, cum ar fi suspendarea activităţii sau reducerea acesteia, în contextul actual. Comunicarea este esenţială în această perioadă şi, de aceea, Banca recomandă clienţilor persoane juridice să contacteze Client Manager-ul lor dacă se confruntă cu probleme. Banca va căuta soluţii personalizate pentru business-urile afectate şi va trata cu celeritate fiecare caz şi situaţie în parte.