Fondul European de Dezvoltare Rurală va investi peste 350 milioane de euro într-un proiect foarte important de infrastructură din ţara noastră, proiect care face parte din reţeaua transeuropeană de transport şi va facilita conexiunea dintre zona Mării Negre şi nord-estul României.
Comisia Europeană a anunţat că Fondul European de Dezvoltare Rurală (FEDR) va investi 363,3 milioane de euro pentru construirea podului peste Dunăre de la Brăila. În plus, proiectul implică şi construirea unor drumuri de legătură pentru a îmbunătăţi conexiunile de transport dinspre Marea Neagră înspre nord-estul României. Proiectul, care face parte din reţeaua transeuropeană de transport, trebuie să fie gata până la finalul anului 2023, scrie news.ro.
„Acest proiect finanţat de UE va îmbunătăţi în mod clar calitatea vieţii în regiune, prin trasee rutiere mai scurte şi mai sigure. Prin conexiuni mai simple către Moldova şi către Ucraina, proiectul de coeziune va contribui şi la intensificarea relaţiilor UE cu vecinii săi”, a declarat Johannes Hahn, Comisarul pentru Politica Europeană de Vecinătate şi Negocieri privind Extinderea şi Politica Regională.
Podul de la Brăila va îmbunătăţi legătura dintre nordul ţării, oraşul Tulcea, Delta Dunării şi portul Constanţa. La momentul actual, conexiunea se poate face numai prin podul Giurgeni-Vadul Oii (aflat la 88 km sud de Brăila) sau cu feribotul de la Brăila şi Galaţi. Problema este că traversarea cu feribotul este închisă de multe ori iarna şi primăvara, din cauza îngheţului, a ceţii sau a furtunilor. Noul pod va oferi o alternativă mai rapidă, durata traseului scăzând cu aproximativ 50 de minute.
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia ”Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila” a fost semnat în data de 15 ianuarie 2018 între CNAIR şi asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Systems, la o valoare de 1,996 miliarde lei (422 milioane euro), fără TVA. Odată terminat, podul suspendat va fi cel mai lung din ţară şi al treilea din Europa, după lungimea segmentului central.