Astfel, punctul de amendă ar putea fi redus în funcție de indicele social de referință (ISR) și nu de valoarea salariului minim brut pe țară garantat în plată.
Punctul de amendă a fost plafonat la 145 lei, prin ordonanță de guvern, până la finele acestui an. Conform actualei legislații, un punct de amendă reprezintă 10% din valoarea salariul minim brut pe țară garantat în plată, iar de la 1 ianuarie 2019 va intra în vigoare salariul minim diferențiat, 2350 lei pentru cei cu studii superioare, 2080 pentru celelalte categorii, astfel că valoarea unui punct de amendă va fi de 208 lei, dacă se va raporta la valoarea minimă sau 235 lei, valoarea maximă.
Acest nou cuantum va crea probleme majore categoriilor sociale defavorizate sau celor precum studenții, pensionarii, susțin inițiatorii, deoarece valorile minime/maxime vor fi:
– Clasa I – 416/624 lei
– Clasa a II-a – 832/1040 lei
– Clasa a III-a – 1248/1456/1664 lei
– Clasa a IV-a – 1872/4160 lei
– Clasa a V-a – 4368/20800 lei.
OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Art. 98, alin. (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Un punct de amendă reprezintă valoric 20% din indicele social de referință, stabilit prin hotărâre a guvernului”.
Sursa: Senat