Oficialii Volkswagen susțin că defecțiunile cu pricina au fost observate în urma „monitorizării continue a parcului de vehicule”. Rezultatul? Proprietarii a nu mai puțin de 239.000 de pick-up-uri Amarok trebuie să se prezinte la unitățile service pentru o verificare a conductei de alimentare. Acestea pot prezenta o scurgere de carburant în compartimentul motor. Pentru a remedia defecțiunea cu pricina – care afectează toate vehiculele Amarok cu motoare TDI de 2.0 litri produse între momentul lansării și iunie 2013 – germanii au trimis tuturor proprietarilor acestor modele o invitație de a se prezenta la o unitate service. Informarea celor de la Volkswagen mai specifică și faptul că, din totalul de 239.000 de mașini carer ar putea avea astfel de probleme, 12.359 se află în Germania.
În cazul Tiguan, problema este mai simplă, mai puțin periculoasă și mult mai ușor de remediat. Specialiștii constructorului german au descoperit că una dintre siguranțele vehiculului se poate desprinde cauzând cedarea sistemului de iluminat. Conform Volkswagen, doar o parte a luminilor este afectată iar șoferul este avertizat de un martor de pe bord imediat ce problema apare. Schimbarea siguranței respective cu una mai solidă durează doar câteva minute și elimină complet defectul. Mare aproblemă este numărul mare de modele Tiguan care intră sub incidența acestui „recall”, circa 800.000, dintre care 147.000 se află în Germania. Sunt afectate vehiculele produse între debutul anului 2008 și vara lui 2013. Oficialii germane menționează că toți posesorii care dețin mașini care pot prezenta această problem vor fi informați pentru a se prezenta la unitățile service.
Despre problema sesizată de clienții din zona asiatică se știe de ceva timp. Aceștia reclamau aparția unor vibrații. Încă din primăvară, Volkswagen a chemat pentru reparații 384.181 de mașini care puteau prezenta o astfel de problem. Tot atunci au fost făcute intervenții și asupra cutiilor de viteze. Din nefericire, se pare că inginerii Volkswagen nu au reușit să înlăture defectul, fapt ce a dus acum la majorarea numărului de vehicule care pot avea probleme. Noua soluție este schimbarea uleiului sintetic din cutia de viteze DSG cu șapte trepte (DQ200)cu unul mineral. Având în vedere că este vorba atât despre mașini Volkswagen cât și Audi, SEAT sau Skoda numărul estimat al vehiculelor care trebuie să ajungă la service atinge 1,6 milioane.