Zona de vest a țării a atras investiții de milioane de euro și se bucură în continuare de un potențial de creștere semnificativ și o economie dinamică.
Zona de vest a României se dezvoltă cu investiții de milioane de euro în industria alimentară. Smithfield România, principalul motor economic din regiune
Smithfield România, lider de piața în domeniul creșterii animalelor și cel mai mare producător de carne de porc din țară, joacă un rol esențial în dezvoltarea economiei și a comunităților din vestul României, încă din 2004. Compania a investit peste 600 de milioane de dolari în cei 20 de ani de activitate pe piața locală și continuă să aloce anual sume considerabile, care setează noi standarde pentru industria alimentară din țară.
„Strategia centrală a Smithfield România este să își alinieze dezvoltarea business-ului cu nevoile comunităților în care activează. Orice creștere a companiei noastre s-a tradus printre altele și în deschiderea de noi locuri de muncă, noi contracte cu furnizori locali, o contribuție mai mare la bugetul de stat și mai multe produse autentice românești pe piață. Suntem mândri că în cei 20 de ani de activitate în România am reușit să lăsăm o amprentă puternică în zona de vest a țării și să transformăm industria alimentară locală. Rămânem dedicați să fim unul dintre pilonii importanți ai industriei și comunităților și să oferim în continuare gustul autentic românesc tuturor consumatorilor”, a declarat Goran Panici, Director General Smithfield România.
Prin investițiile constante în modernizarea și extinderea capacităților de producție, compania creează noi locuri de muncă și contribuie în mod direct la creșterea nivelului de trai și la dezvoltarea economică a comunităților din zonă. Din cei peste 2500 de angajați ai companiei, 68% provin din mediul rural, ilustrând impactul pe care compania îl are aceste zone. În același timp, Smithfield este un susținător activ al educației și formării tinerilor. De la înființarea programului de internship, în 2005, compania a oferit stagii de practică pentru 780 de studenți, în parteneriat cu 6 universități din vestul și centrul țării. Aceste inițiative asigură un flux constant de specialiști calificați, pregătiți să contribuie la dezvoltarea afacerii.
În același timp, Smithfield România dispune de o rețea vastă de peste 1400 de furnizori locali de cereale. Compania achiziționează anual peste 200.000 de tone de cereale direct de la fermierii români, sprijinind astfel dezvoltarea sectorului agricol din regiune. În plus, după achiziționarea acestora, o parte dintre cereale sunt procesate în nutrețuri combinate, și ulterior, prin consumul acestora este produsă proteină de origine animală de cea mai bună calitate.
Prin activitatea sa, Smithfield aduce o contribuție fiscală substanțială la bugetele locale și naționale. Doar în 2022, compania a plătit peste 178 milioane lei în taxe și impozite, din care 7 milioane lei către bugetele locale și 56 milioane lei la bugetul de stat.
Cu aproximativ 1 milion de porci crescuți în cele 49 de ferme proprii din județele Timiș și Arad, 2 fabrici de Nutreț Combinat (FNC) și o fabrică de procesare în Timiș, compania a produs peste 30% din totalul carcaselor clasificate din România, doar în 2022.
În plus, pentru fiecare leu din cifra de afaceri consolidată realizată de Grup în 2022, 0.60 RON s-au dus către furnizori din România.
„Dincolo de obiectivele legate strict de business, promisiunea companiei noastre este de a se dezvolta sustenabil, de a produce Hrană Bună. În Mod responsabil®. Din 2023 Smithfield România este semnatară a Codului de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară care își propune construirea unui sistem alimentar durabil. Ne propunem să rămânem un lider care setează standarde de operare, calitate, inovație și industrie. În același timp continuăm să lucrăm pentru revitalizarea cărnii de porc produse în România, din cereale românești, pentru români”, a mai adăugat Goran Panici.
Smithfield România își continuă planurile de extindere și modernizare a operațiunilor, dovadă a încrederii în potențialul economic al României. Angajamentul pe termen lung al companiei față de această regiune reprezintă o garanție a prosperității și stabilității comunităților în care își desfășoară activitatea.