Traseul va începe în Lituania, la Kaunas, iar apoi se continuă în Polonia, pe ruta Bialystok – Lublin – Rzeszow, în Slovacia la Presov – Koszice şi în Ungaria prin Miskolc – Debrecen.
Pe teritoriul României traseul va avea două direcţii, una spre portul Constanţa, pe ruta Oradea – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa şi una spre frontiera româno-bulgară la viitorul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin, pe ruta Oradea – Arad – Timişoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Vînju Mare – Calafat, care are posibilitatea prelungirii proiectului Via Carpatia spre frontiera sudică a Uniunii Europene.
Proiectul Via Carpatia a fost aprobat în 2006, când miniştrii de transport din din Polonia, Lituania, Slovacia şi Ungaria au semnat o declaraţie comună pentru extinderea reţelei trans-europene de transport prin crearea unei rute mai scurte de-a lungul axei nord-sud care va conecta cele patru state.
Astfel, traseul Via Carpatia va face legătura între Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Grecia.
"Consider că un aspect deloc de neglijat este acela că în dezvoltarea viitoare a proiectului Via Carpatia se impun demersuri comune ale părţilor implicate ca, pe lângă promovarea în comun a acestui proiect în reţeaua centrală TEN-T, să fie întreprinse demersuri de identificare a unor noi legături de interconectare dintre proiectul «Via Carpatia» şi proiecte prioritare de transport ale unor state europene şi asiatice", a precizat în mesajul transmis Conferinţei interministeriale, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
România a fost reprezentată la conferinţă de secretarul de stat, Eusebiu Pistru.
Vezi aici ce infrastructură propune RomâniaVezi aici întreg traseul european
Via Carpatia – un nou traseu rutier european care include şi România. Vezi pe unde va trece
22 octombrie 2010, 16:46
Ultima modificare în 22 octombrie 2010, 19:46
Reprezentanţii ministerelor Transporturilor din şapte ţări europene au semnat vineri în Polonia o declaraţie prin care un nou traseu rutier european va fi extins în România, Bulgaria şi Grecia, realizându-se astfel o legătură între Marea Baltică şi Marea Neagră.
Etichete: sistem rutier,
trafic rutier,
transport rutier,
traseu
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Jeffrey Franks: cifrele pentru trimestrul III arată destul de bine
- Cât costă şi ce dotări are Dacia Sandero de la Orange
- Vosganian: TVA-ul redus şi neimpozitarea pensiilor duce la scăderea veniturilor în 2011, cu 1,5 miliarde de euro
- FMI, periculos pentru economia României
- i30, cel mai solicitat model Hyundai
- Un fond speculativ a cumpărat 72 de apartamente în Iaşi şi vrea să ajungă la 700 de unităţi
- Băncile din România se află într-o situaţie riscantă
- CE contribuie la finanțarea autostrăzii Arad-Timișoara cu 124,4 mil. euro
- Toate proiectele de autostrăzi vor fi certificate de auditori de siguranţă rutieră
- Simplă demonstrație că situația din Europa este mai gravă decât a fost în Argentina