Mac, in insasi patria sa.Totusi, in America lucrurile se schimba. Chifteaua cade de pe soclu. Tinerii fericiti si cool au devenit obezi dupa ce au „ras“ tone de snacks-uri si mega-portii bogate in calorii in retelele fast-food. Cum putem vorbi de distractie, de libertate de viata sanatoasa cand pustii nu mai pot sa mearga, darmite sa alerge? Tot mai multe grupuri de consumatori de peste Ocean arata acuzator catre meniurile bogate in calorii, ieftine si disponibile la tot pasul. „Care este relatia dintre aceste meniuri si starea de sanatate a natiunii?“, se intreaba medicii, parintii si guvernantii. Cine plateste pentru problemele de sanatate aferente cresterii numarului de obezi? Usor, usor mancarea fast food devine din erou al vietii moderne acuzat ca scurteaza zilele consumatorilor.Sesizand pericolul, industria a reactionat. Alaturi de hamburgeri, au aparut salatele, fripturile si preparatele vegetariene. Sucurile au pierdut din continutul de zahar. Visul (culinar) american se schimba. Vom avea de a face in viitor cu echivalentul vegetarian al chiftelei celebre? Delicioasa chifla va avea mai multe fibre? Ce noua inventie de peste Ocean ne va capta imaginatia? Poate ca nu un produs industrial, replicabil la infinit pe toate pietele importante, asa cum este hamburgerul, este raspunsul. Consumatorii cer acum mai multa diversitate. Vor sa aleaga intre varianta „normala“ si „de post“ a unui meniu, asa cum vor variante „light“ pentru bauturi. Industria alimentara trebuie sa raspunda la tot mai multe intrebari venite din partea consumatorilor: „Exista ingrediente modificate genetic in meniul meu? Este salata asta ecologica? Cum a fost hranita vaca al carei lapte il beau acum?“Raspunsurile la aceste intrebari ar putea indica ce fel de meniuri vom savura in viitor.