Victorie pentru Mark Zuckerberg. Acțiunile Facebook au crescut semnificativ într-o singură zi

Victorie pentru Mark Zuckerberg. Fondatorul Facebook se bucură de o creștere impresionantă a acțiunilor, după ce o instanță federală a respins o plângere antitrust a Federal Trade Commission.

Potrivit CNN, în cursul zilei de marți, Facebook a atins valoarea de piață de 1 trilion de dolari după ce o instanță federală a respins o plângere antitrust a Federal Trade Commission.

Mai exact, sursa citată precizează că Instanța a respins plângerea, spunând că agenția nu a furnizat dovezi care să susțină ideea că gigantul social media deține un monopol în rețelele sociale.

Astfel, acțiunile Facebook au urcat luni cu peste 4% în urma deciziei, urcând pentru prima dată valoarea de piață a companiei la peste 1 trilion de dolari.

În ceea ce privește acuzațiile aduse la adresa Facebook, Federal Trade Commission susține că aceasta a încălcat legile anti-monopol prin achiziționarea de start-up-uri precum Instagram, pe care le percepea ca o amenințare la adresa dominanței sale.

Decizia luată devine un obstacol pentru Federal Trade Commission

De menționat este faptul că, decizia anunțată de Instanța Federală a devenit un adevărat obstacol pentru autoritățile de reglementare antitrust care ceruseră divizarea companiei.

Trebuie subliniat faptul că judecătorul a respins plângerea FTC, dar a refuzat să respingă cazul în general,  menționând faptul că disputa ar putea fi soluționată dacă agenția depune o plângere modificată.

Amintim că hotărârea luată în această săptămână reprezintă practic un răgaz pentru Facebook, care se află în mijlocul unui control constant din partea autorităților de reglementare din întreaga lume și a determinat imediat noi solicitări pentru Congres să actualizeze legile antitrust ale națiunii.

De menționat este faptul că, acțiunile companiei au crescut cu 29% în 2021, după ce pandemia de Covid-19 a mărit dependența publicului de aplicațiile Facebook pentru a păstra legătura cu prieteni și afaceri, astfel ducând la o creștere constantă a utilizatorilor și o cerere puternică pentru publicitatea online.