Nimeni nu mai circulă, aşadar, pe Mariahilfer Straße fără să aibă mâinile pline de sacoşe şi cadouri. Atmosfera este ceva mai liniştită doar la târgurile de Crăciun şi la standurile cu punci din Museumsquartier.

În pofida avertismentelor privind criza datoriilor şi măsurile de austeritate, oamenii par să cheltuiască la fel de mult ca oricând pe cadourile de Crăciun. Potrivit estimărilor, comerţul va înregistra o creştere în iarna lui 2011, întrecând chiar recordul înregistrat anul trecut. În ultimii trei ani profitul realizat de comercianţi în preajma Crăciunului a crescut cu 3%. Preşedintele KMU Forschung Austria (Institutul Austriac pentru Cercetare al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii), Peter Voithofer, este de părere că în preajma Crăciunului, vânzările nu mai ţin cont de criza financiară şi că oamenii nu fac economii când vine vorba de cei dragi.

În ceea ce priveşte cifrele, situaţia se conturează în felul următor: până în prezent, profitul realizat de comercianţi este cu 4% mai mare decât cel din anul precedent. Acum însă preferinţele cumpărătorilor s-au schimbat: circa 40% dintre comercianţi au vânzări mai mici decât anul trecut, 30 la sută mai mari, iar restul de 30 la sută au înregistrat acelaşi profit ca anul precedent. Până acum cel mai mult au avut de profitat magazinele de mobilă şi electrocasnice, parfumeriile şi magazinele de bijuterii, în timp ce cele de articole vestimentare au înregistrat un regres financiar.

Potrivit estimărilor, până anul acesta cea mai profitabilă zi pentru comercianţi a fost 23 decembrie, dată la care în întrega Europă se înregistrau tranzacţii în valoare de 2 milioane de euro pe minut, prin cărţile de credit Visa. Anul acesta însă, potrivit Visa, data profitabilă va fi chiar 24 decembrie, zi în care magazinele vor rămâne deschise pentru cumpărătorii întârziaţi.