Traseul autostrăzii care va înlocui „drumul morții” se modifică

Primarii din localitățile situate pe traseul viitoarei autostrăzi București-Alexandria au solicitat modificarea acestuia pentru a asigura o acoperire mai eficientă a zonei. În acest sens, autoritățile locale au subliniat necesitatea adaptării traseului pentru a răspunde mai bine nevoilor de transport ale regiunii. Autostrada, care va avea o lungime de 77,02 km, va reprezenta o alternativă la Șoseaua Alexandriei, cunoscută și ca „drumul morții” din sudul României.

Aceasta va contribui semnificativ la descongestionarea uneia dintre cele mai aglomerate ieșiri din București. Proiectul are o durată estimată de execuție de 36 de luni și va aduce beneficii economice importante zonei, în special județului Teleorman și regiunii Muntenia.

Dezbaterea publică a fost una dintre etapele premergătoare obținerii Acordului de mediu pentru proiectul autostrăzii. În cadrul unei ședințe tehnice organizate la Primăria Alexandria, autoritățile locale, împreună cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), au discutat cererile de modificare venite din partea primăriilor implicate.

Aceste propuneri vor fi analizate de comisia tehnică, iar amendamentele cele mai relevante vor fi integrate în proiectul final. Proiectul a fost prezentat ca având un sprijin semnificativ din partea autorităților locale, ceea ce va facilita implementarea acestuia.

Traseul și siguranța circulației

Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM, a subliniat că proiectul respectă toate reglementările legale referitoare la protecția mediului. Printre măsurile de protecție implementate se numără crearea de perdele forestiere și montarea de panouri fonoabsorbante, menite să reducă impactul asupra faunei și florei locale. De asemenea, vor fi luate măsuri pentru protejarea calității aerului și pentru reducerea poluării sonore. Aceste măsuri sunt esențiale pentru asigurarea unui echilibru între dezvoltarea infrastructurii rutiere și protecția mediului înconjurător.

„Mulțumesc tuturor reprezentanților instituțiilor care au participat la sedința tehnică organizată, azi, la sediul Primăriei Municipiului Alexandria, colegilor de la agenția pentru Protecția Mediului Teleorman conduși de directorul executiv Laura Simion, partenerilor de la CNAIR, Președintelui Consiliului Județean, Adrian Gâdea, care s-a interesat permanent de stadiul derulării acestui proiect, precum și Primarului Victor Drăgușin, la fel de implicat în acest proiect.

Mă bucur că proiectul are suportul autorităților locale, pentru a merge mai departe și că, din punct de vedere al protecției mediului respectă toate reglementările legale. S-au luat măsuri pentru crearea de perdele forestiere, vor fi montate panouri fonoabsorbante, iar flora și fauna nu vor fi afectate”, a spus Laurențiu Alexandru Păștinaru.

Laurențiu Păștinaru
Preşedintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (SURSA FOTO: Facebook, Laurențiu Alexandru Păștinaru)

Autostrada București-Alexandria va traversa județele Ilfov, Giurgiu și Teleorman, iar traseul va începe din zona Lunca Argeșului, continuând prin Câmpia Câlnistei și ajungând în Câmpia Burdea și Câmpia Urluiului. În ceea ce privește structura autostrăzii, aceasta va fi prevăzută cu lucrări complexe de infrastructură, inclusiv terasamente (săpături, umpluturi), consolidare a taluzurilor și drenarea apelor subterane.

Vor fi construite poduri, pasaje, podețe și noduri rutiere care să permită conectarea cu alte drumuri importante din zonă. În plus, vor fi amenajate parcări, spații de servicii și un centru de întreținere și coordonare pentru întreținerea autostrăzii pe termen lung.

Impact economic important și infrastructură modernă

Proiectul autostrăzii va avea un impact economic important asupra județului Teleorman și regiunii Muntenia, datorită îmbunătățirii mobilității și creșterii fluxului de transport de mărfuri și persoane. Autostrada va facilita accesul rapid către alte zone din sudul României, dar și către Coridorul IV Paneuropean, care conectează România de restul Europei.

De asemenea, îmbunătățirea infrastructurii rutiere va încuraja dezvoltarea economică a regiunilor traversate, creând noi oportunități pentru domeniile afacerilor și turismului.

În plus față de construcția propriu-zisă a autostrăzii, proiectul include lucrări de siguranță a circulației, cu implementarea unor tehnologii moderne pentru monitorizarea traficului și prevenirea accidentelor. Vor fi montate panouri de semnalizare, bariere de protecție și sisteme de iluminat.

De asemenea, lucrările de protecție a mediului vor include instalarea de separatoare de hidrocarburi și sisteme de colectare a apelor pluviale, pentru a preveni poluarea.