Viitorul comerțului este o strategie de magazin online plus spațiu convențional offline. Astfel, cele două platforme se potențează una pe cealaltă.
În 2018, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017. Asta înseamnă că, în medie, românii au cheltuit online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creștere semnificativă față de 7,67 milioane de euro, media zilnică a anului 2017”.
O data cu creșterea securității tranzacțiilor a crescut și încrederea consumatorilor în acest tip de comerț. Confortul de a putea cumpăra direct din fața computerului personal și posibilitatea de a alege dintr-un număr extrem de mare de opțiuni face ca lucrurile să nu se oprească aici.
Avantajele pe care le poate oferi comerțul clasic, în magazine din beton și sticlă, se împuținează din ce în ce mai mult. Totuși, nu trebuie să ne grăbim să anunțăm sfârșitul comerțului traditional. Destul de mulți clienți preferă să fie siguri ce anume cumpără și să plece imediat cu produsul achiziționat, fără a mai aștepta sosirea vreunui curier.
Deocamdată, numai 8% din totalul pieței de retail – estimate la 45 de miliarde de euro – este revendicată de e-commerce. Nimeni nu poate știi până unde va avansa aceasta procentual. Tot ce se poate spune este că ea avanseză rapid, și că în anii următori este posibil să observăm o schimbare a înclinării balanței.
Alexandru Rusu, CEO Doraly, a explicat pentru CapitalTV care este strategia sa pentru viitor: