Ford Motor Company a anunțat aseară debutul mondial al unei noi generații Fiesta precum și noile ediții speciale Mustang Black Shadow și Blue Edition, noua versiune specială Transit Custom Black Edition și gama extinsă Sport. Totodată, premiatul motor pe benzină EcoBoost 1,0 litri va fi primul motor în trei cilindri din lume care va reduce consumul prin utilizarea tehnologiei inovative de dezactivare a cilindrilor.
Capital a luat pentru a treia oară parte la unul dintre cele mai importante evenimente organizate de Ford. Desfășurat de această dată la Köln, în cea mai importantă uzină europeană a grupului american, „Go Further”, a beneficiat de pezența a nu mai puțin de 2.500 de persoane, inclusiv dealeri, presă, fani și angajați ai companiei de pe tot mapamondul. Lui Jim Farley, vice-președinte executiv și președinte pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, în cadrul Ford Motor Company, i s-a alăturat Mark Fields, președinte și CEO al grupului american, pentru a dezvălui viitorul model Fiesta care, surprinzător, este declinat în nu mai puțin de patru versiuni: Titanium, ST-Line, Vignale și Active. Cu un exterior elegant, un interior ergonomic și dotări cum ar fi ecranul tactil de înaltă definiție, de 8 inch și sofisticatul sistem de comunicații și divertisment SYNC 3, Fiesta va deveni și primul model Ford care să ofere un sistem de sunet premium B&O PLAY.
Un alt punct important al evenimentului organizat de Ford a fost prezentarea unei tehnologii de dezactivare a cilindrilor care va îmbunătăți eficiența consumului și va reduce emisiile de CO2 ale premiatului motor EcoBoost de 1 litru, fără a sacrifica rafinamentul pe care acesta îl oferă. Motorul compact de 1 litru produs și la uzina românească din Craiova va fi primul motor în trei cilindri din lume care va oferi funcția de dezactivare a unui cilindru. Această tehnologie poate dezactiva și reactiva cilindrul în 14 milisecunde. Conform oficialilor Ford, activarea și dezactivarea unui cilindru va fi imperceptibilă pentru șoferi, în termeni de funcționare și performanță a motorului.
Din păcate, oficlaii companiei americane nu au dat detalii și despre viitorul model EcoSport care va fi produs la uzina românească de la Craiova, promițând însă mai multe informații în cursul anului viitor.
„Acum patru ani, la primul eveniment «Go Further», Ford a promis o organizație europeană mai suplă, mai inteligentă, cu produse grozave și tehnologii avansate – și ne-am autodepășit, mulțumită talentului, ingeniozității și pasiunii oamenilor noștri. Am realizat o gamă SUV complet nouă; ne-am restabilit prezența în segmentul mașinilor de performanță, prin modelele Focus RS și Ford Mustang; am întărit structura de rezistență a operațiunilor noastre cu premiata gamă de vehicule comerciale; am rescris regulile privind motoarele compacte, cu motorul nostru EcoBoost de 1 litru – și toate acestea inainte de a vă prezenta noua generație Fiesta.”
Jim Farley, vice-președinte executiv Ford Motor Co.