Better Place susținea tehnologia pe bază de transfer a bateriilor, ceea ce implica înlocuirea bateriei epuizate de la o mașină electrică și nu încărcarea ei.
Reducerea timpului alocat încărcării ar fi fost o adevărată revoluție pentru industria vehiculelor electrice, care este gâtuită de tehnologia bateriilor care necesită timpi lungi de încărcare și care are prețuri uriașe.
Better Place, fondată în 2007 de antreprenorul israelian Shai Agassi, a demonstrat în 2010 că poate schimba o baterie în mai puțin de 60 de secunde, mult mai rapid decât cel mai scurt timp de încărcare a unei mașini electrice.
Potrivit New York Times, Agassi, a strâns peste 800 mil. dolari de la investitori care includ HSBC, General Electric și Morgan Stanley și a construit o mică rețea de stații în Danemarca și Israel.
Dar între 2010 și februarie 2013 a avut pierderi cumulate de 477 mil. dolari. În acea lună, compania a anunțat că își va închide operațiunile din America de Nord și Australia și va continua să lucreze numai în Israel și Danemarca.
Mișcarea nu a ajutat prea mult, iar piața de vehicule electrice nu s-a dezvoltat în ritmul așteptat de companie, potrivit CNN Money.
Știrea vine într-o perioadă în care Tesla Motors – care este pe cai mari după ce a devenit profitabilă și și-a plătit datoriile căte Departamentul de Energie – vrea să vină cu noutăți despre rețeaua sa Supercharger, unde clienții își pot încărca bateriile mașinilor în 30 de minute, gratuit.
Există speculații cum că Tesla va anunțat o baterie ce se poate schimba, dar este puțin probabil acum, după eșecul companiei care a făcut cei mai mulți pași în transformarea acestei tehnologii în realitate.