Stephen Odell a subliniat că, deşi Ford are nevoie de capacităţi disponibile pentru a putea profita de orice revenire, constructorul american are experienţa ajustării producţiei până la un nivel adecvat şi ar putea evalua viitorul unor uzine, dacă va fi necesar.
În 2011 vânzările totale de autovehicule în 30 de state din Europa s-au cifrat la 13,6 milioane unităţi, mai puţin decât cifra de 19 milioane unităţi înregistrată în 2007 (înaintea crizei) şi sub cifra de 17 milioane de unităţi pe care Stephen Odell o consideră a fi una normală. Stephen Odell consideră că situaţia nu va reveni la normalitate în următorii patru-cinci ani, însă Ford se bazează pe noi modele pentru a stimula vânzările.
"Este sarcina mea este să fim profitabili indiferent la cel nivel este piaţa", a declarat Stephen Odell într-un interviu acordat Bloomberg. "Am redus numărul angajaţilor temporari şi programul de lucru şi vom continua să facem aceste lucruri. În termeni de capacitate vom vedea. În trecut am fost destul de pro-activi, însă va trebui să abordăm un punct de vedere pe termen lung referitor la cât timp va face faţă industria unui nivel de vânzări de 14 milioane unităţi", a adăugat Odell.
Vânzările de autoturisme au atins în luna martie 2012 cel mai scăzut nivel din ultimii 14 ani, în condiţiile în care înmatriculările au scăzut cu 6,6% până la 1,5 milioane unităţi. La rândul său, Ford a anunţat că, în primul trimestru al acestui an, profitul net a scăzut cu 45% până la 1,4 miliarde de dolari, în condiţiile în care pierderile din Europa au diminuat profitul înregistrat în America de Nord.
Potrivit lui Stephen Odell, producţia realizată de Ford Europa în al doilea trimestru va fi cu 65.000 de unităţi mai mică decât cea realizată în perioada similară a anului trecut, ceea ce reprezintă o reducere de 15%. Ford a redus programul de lucru la uzinele din Valencia (Spania) şi Koln (Germania) şi de asemenea a redus ritmul la Saarlouis, o altă uzină din Germania.
Constructorul auto american se aşteaptă ca în acest an piaţa auto din Europa să se contracte până la aproximativ 14 milioane de unităţi, din care Stephen Odell se aşteaptă ca Ford să controleze o cotă de piaţă relativ stabilă de 8,3%. Chiar şi aşa, operaţiunile Ford din Europa au fost profitabile în şase din ultimii opt ani, iar decizii cu privire la reduceri de capacitate sau reevaluarea unor uzine ‘nu sunt preconizate pe termen scurt’, susţine Stephen Odell.
Pe piaţa din România, Ford va lansa în luna iunie producţia noului model B-MAX, şi estimează că va produce în acest an 60.000 de maşini. Ford Motor Company a venit în România, la Craiova (sud-vest de Bucureşti), în 2007, cumpărând pachetul majoritar de acţiuni al Automobile Craiova şi preluând, în martie 2008, uzina Automobile Craiova.
SURSA:Agerpres