VikingProfil, rezultate în creştere cu 80% în primul trimestru din 2008

  Producatorul de tigle metalice VikingProfil a realizat o cifra de vanzari de 5 milioane RON după primele şase luni ale anului 2008, în creştere cu peste 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania estimează depăşirea ţintei de vânzări de 21 milioane RON (6 milioane euro) propusă la începutul anului, mizand în special pe creşterea pieţei de profil, pe noile filiale recent deschise în ţară şi pe investiţiile în capacitatea de producţie. “Evoluţ

 

Producatorul de tigle metalice VikingProfil a realizat o cifra de vanzari de 5 milioane RON după primele şase luni ale anului 2008, în creştere cu peste 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania estimează depăşirea ţintei de vânzări de 21 milioane RON (6 milioane euro) propusă la începutul anului, mizand în special pe creşterea pieţei de profil, pe noile filiale recent deschise în ţară şi pe investiţiile în capacitatea de producţie.

“Evoluţia foarte bună în prima parte a anului vine pe fondul unei creşteri generale a pieţei de profil estimate la 30-35% pentru 2008, a investiţiilor în dezvoltarea punctelor de lucru existente şi a deschiderii unui nou centru de distribuţie. Volumul investiţiilor se ridică după primele 6 luni la 1 milion euro şi ne propunem ca până la finele anului să depăşim 1,5 mil euro”, a declarat Marius Ghenea, preşedinte VikingProfil.

Creşterea importantă estimată pentru a doua jumătate a anului provine din mărirea capacităţii totale de producţie a învelitorilor tip tiglă metalică marca VikingProfil, cu peste 75%, prin punerea în funcţiune a două noi linii de producţie recent achiziţionate. Compania a anunţat intenţia de a se extinde până la finalul anului 2008 şi în alte locaţii din Moldova, Dobrogea şi Banat, planificând să încheie anul 2008 cu cel puţin 5 filiale pentru producţie şi distribuţie.

„Prima parte a anului este, în general, o perioadă mai puţin profitabilă în industria de profil, multe companii din domeniu raportând pierderi la 30 iunie, din motivul sezonalităţii semnificative în constructii, o industrie în general fără multă activitate în sezonul rece”, a adăugat Marius Ghenea.

În ceea ce priveşte profitul net, compania a realizat în primul semestru al anului o creştere cu 50% a profitului raportat de companie pentru 2007, depăşind astfel estimările iniţiale pentru anul 2008, datorită în principal orientării strategice a companiei către un model eficient de vânzări directe dar şi către furnizori importanţi pe plan mondial, cum ar fi ArcelorMittal, Corus sau Ruukki. VikingProfil estimează pentru 2008 un profit net total anual de peste 400 mii euro, respectiv aproximativ 7% din vânzări şi un EBITA anual de circa 650 mii euro sau 11% din vânzări. VikingProfil estimează pentru 2008 un profit net total anual de peste 400 mii euro, respectiv aproximativ 7% din vânzări, şi un EBITA anual de cca. 650 mii euro sau aproximativ 11% din vânzări.

Sursa: VikingProfil