Compania Enel le-a trimis un anunț clienților săi prin care îi informează despre situația cu privire la facturile la energie electrică pe luna februarie 2023.
Așadar, facturile la energie electrică și gaze naturale vor fi emise de Enel cu întârziere. Acest lucru se explică prin faptul că facturile urmează să fie calculate în concordanță cu măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.
Care a fost mesajul companiei Enel destinat clienților săi
„Bun găsit,
Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022.
În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere.
Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.
Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.”, este mesajul transmis de către compania Enel clienților săi
„În perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, toți clienții Enel Energie beneficiază de plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale.
Noul pachet de măsuri de sprijin vine în completarea OUG 27/2022, modificată și completată ulterior prin Legea nr. 357/2022″, a anunțat compania Enel.
Care sunt modalitățile de plată cu cardul de energie
Sunt trei modalități de plată cu cardul de energie: cu ajutorul postașului, la oficiul poştal sau online pe site-ul Poștei Române.
1. La orice subunitate a Poștei Române sau la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului;
2. Se completează plata prin mandat poștal, către contul furnizorului de energie (ori al asociației de proprietari/locatari);
3. Se primește dovada plății, pe care este scrisă suma rămasă după efectuarea plății, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care s-a efectuat plata.
Mai precis, beneficiarii vor putea plăti online cu cardul de energie. Ei vor accesa aplicația informatică prin introducerea seriei cardului de energie și vor face plățile cu ajutorul celor trei documente obligatorii: cartea de identitate, cardul de energie și factura de la furnizorul de energie. Celelalte două modalități de plată sunt la oficiul poștal și direct la poștaș.