Vin direct la tine acasă. Anunțul venit chiar de la Guvernul României. Se întâmplă de la 1 februarie

bloc de apartamente

Sursa: capital.ro

Vin direct la tine acasă! Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a venit cu toate detaliile de care beneficiarii cardurilor pentru energie au nevoie. Totul se întâmplă de la 1 februarie.

Vin direct la tine acasă. Anunțul venit direct de la guvern. Se întâmplă de la 1 februarie

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a publicat pe pagina oficială un comunicat de presă prin care se arară că ministrul Marcel Boloș și președintele Companiei Naționale Poșta Română, Valentin Ștefan, au efectuat miercuri o vizită de lucru a Fabrica de Timbre, cu ocazia startului procesului de printare și împlicuire a cardurilor de energie acordate de Guvernul României persoanelor vulnerabile, pentru plata facturilor la energie.

Amintim că ajutorul se va acorda în două tranșe de câte 700 de lei fiecare. Cu ajutorul acestui sprijin, românii vulnerabili vor putea plăti facturile pentru electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire.

„Odată cu tipărirea și împlicuirea cardurilor de energie care vor ajunge la beneficiari în cursul lunii viitoare, am început implementarea unei noi măsuri de sprijin finanțată din bani europeni, prin Programul Operațional Regional și prin Programul Operațional Capital Uman. De această măsură vor beneficia 2,8 milioane de locuințe din România, în contextul creșterii prețurilor pentru utilități și pentru toate produsele de consum, care afectează în primul rând pe cei mai vulnerabili dintre români. De la 20 februarie vor putea fi făcute plăți cu cardurile de energie. Alături de cardurile pentru alimente și mese calde pe care le-am oferit încă din vara anului trecut, voucherele pentru plata facturilor vor ajuta milioane de oameni aflați în situații dificile să aibă condiții decente de viață și mă refer în mod special la persoanele vârstnice, care constituie cea mai vulnerabilă categorie socială. Țin să mulțumesc Companiei Naționale Poșta Română, cu care avem deja o bună colaborare în derularea acestui tip de proiecte, dar și celorlalte instituții care sunt direct implicat, după cum știți, în stabilirea beneficiarilor măsurilor de sprijin finanțate din fonduri europene”, a declarat ministrul Marcel Boloș.

Românii care vor beneficia de sprijinul pentru energie

Autoritățile anunță că beneficiarii eligibili vor primi cardul de energie în perioada 1-28 februarie 2023, iar printre aceștia se numără:

  • pensionarii cu vârsta egală sau mai mare de 60 de ani și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei, precum și pensionarii cu pensie de invaliditate, indiferent de vârstă și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei
  • persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri proprii lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei
  • familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei
  • familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la venit minim garantat.

MIPE mai arată că procedura de stabilire a listelor finale cu beneficiari este următoare:

  • Se stabilește lista potențialilor beneficiari care se încadrează în categoriile stabilite în ordonanță
  • Se verifică veniturile acestora
  • Se verifică numărul de locuitori pentru fiecare punct de consum
  • Se verifică media venitului pentru fiecare loc de consum, pentru a vedea dacă se depășește pragul de 2.000 de lei

Modalitatea prin care se acordă sprijinul

Nu în ultimul rând, MIPE mai arată că plățile pentru încălzire se fac prin servicii de mandat poștal prin una din următoarele modalități:

  • Direct la poștaș de care aparține beneficiarul ajutorului de încălzire
  • Direct la oficiul poștal în raza căruia își are domiciliul beneficiarul
  • Prin servicii electronice de mandat poștal

De asemenea, autoritățile mai spun că fiecare plată se poate vizualiza soldul contului beneficiarului, subliniind că, de la 1 ianuarie 2024, toate cardurile își încetează valabilitatea, indiferent de sumele rămase neutilizate. Cardurile alocate ambelor tranșe se pot folosi până la 31 decembrie 2023 inclusiv. Sprijinul nu poate fi utilizat în afara termenului de valabilitate prevăzut.

Pentru efectuarea plăților, oamenii au nevoie de:

  • Cardul de energie (primit prin Poșta Română)
  • Actul de identitate al beneficiarului (sau document de împuternicire și actul de identitate al împuternicitului)
  • Factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului SAU certificat de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/locatari, în cazul plății încălzirii în sistem centralizat de termoficare)
  • Dacă beneficiarul are alt domiciliu decât cel scris pe cardul de energie: contractul de furnizare a energiei la domiciliul declarat + declarație pe proprie răspundere a beneficiarului, că utilizează ajutorul pentru domiciliul la care locuiește, arată MIPE.