Informația momentului despre facturile românilor! Președintele Hidroelectrica a venit cu vești importante în ceea ce privește facturile românilor. Despre ce este vorba?
Președintele Hidroelectrica, Bogdan Badea, a venit cu noi detalii pentru românii care au contract cu acest furnizor. El spune că, începând de mâine, 17 februarie, clienții casnici for primi facturi de două ori pe lună.
Potrivit lui Bogdan Badea, acest lucru are loc pentru ca oamenii să aibă timp să plătească facturile, indiferent dacă sumele sunt sau nu mici.
„Pentru a nu crea o presiune foarte mare pe clienți, trimițând mai multe facturi o dată, am stabilit o anumită periodicitate, astfel încât aceste facturi să vină în mod regulat către clienții casnici și ei să poată și achita. Dintr-o altă perspectivă, având în vedere prețurile competitive pe care Hidroelectrica le are, ar trebui să fie cele mai mici din piață”, a precizat președintele Hidroelectrica.
Bogdan Badea a mai spus că cererile de contractare au scăzut de la începutul acestui an, de când a fost introdus sistemul de reglementare la data de 1 ianuarie.
Dacă înainte existau între cinci și sapte mii de cereri de contracte zilnic, atunci numărul a scăzut undeva între două și trei mii.
ANRE face controale le Hidroelectrica
Clienții Hidroelectrica nu și-au primit facturile de câteva luni bune, motiv pentru care Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat că va realiza controale la această companie de stat.
Pe find, Bogdan Badea a spus că oamenii nu vor primi teancuri de facturi.
„Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie și am luat decizia ca, totuși, facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.
Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor”, spunea el.
Amintim că facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval de 45 de zile în cazul clienților casnici și de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Eșalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. Hidroelectrica ocupă a treia poziție în topul furnizorilor de energie electrică din țara noastră.