Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a avut ceva probleme în ceea ce privește facturile la energie ale românilor. Potrivit unui mesaj publicat de clienții companiei pe Facebook, facturile aferente lunii octombrie 2022 ajung la oameni de abia în această perioadă.

Nu sunt singure facturi care au venit cu întârziere. Având în vedere că sumele de plată ale facturilor ar fi putut fi destul de ridicate, Hidroelectrica a anunțat anterior că oamenii pot plăti factura în rate, dar pentru a face acest lucru trebuie să depună o cerere.

Potrivit companiei, cererea se trimite apoi la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro, dar poate fi depusă și în format fizic la sediile Hidroelectrica sau la sediul central. Compania amintește, totuși, că plata se va face în maxim șase rate lunare.

Cererea este ușor de completat

Clienții Hidroelectrica care doresc să plătească facturile în rate trebuie să completeze o cerere. Pe aceasta sunt nevoiți să treacă mai multe informații precum numele, localitatea în care au domiciliul, județul sau sectorul (în funcție de caz), strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul numeric personal (CNP), telefonul, e-mailul și codul de client.

De asemenea, ei trebuie să completeze și numărul facturii fiscale, data emiterii, suma de plată, numărul de rate (maxim 6) și data primei rate.

În ceea ce privește data primei rate, aceasta va fi stabilită într-o zi lucrătoare iar celelalte rate vor avea scadența în aceeași zi din lumile următoare.

În plus, este nevoie și de numărul ultimei facturi achitate și de data acesteia.

Hidroelectrica spune că, în cazul în care o rată nu este achitată la termen, atunci compania își rezervă dreptul de a rezilia unilateral convenția de eșalonare, iar sumele neachitate vor fi penalizate potrivit clauzelor din contract, de la data scadentă a fiecărei facturi.

Hidroelectrica are peste 500.000 de clienți

Compania, cu peste 500.000 de clienți, a avut probleme cu sistemul facturilor, iar din acest motiv unele facturi de anul trecut ajung la clienți de abia acum.

În mod normal, Hidroelectrica, care este a treia cel mai important furnizor de energie electrică din România, are un termen de plată a facturilor de 45 de zile, pentru clienții casnici, și de 30 de zilei pentru clienții non-casnici. În această perioadă nu se percepe nicio penalitate.