2003 la Henkel Romania, unde a fost director de marketing si vanzari la Henkel Bautechnik si s-a ocupat in special de marca de adezivi Ceresit. A fost acolo cand s-a pregatit piata pentru un astfel de produs, a fost si in 1999 cand Ceresit a construit prima fabrica, dar mai ales atunci cand s-au stabilit primele relatii cu lanturile de distribuitori si a fost in contact apoi zi de zi cu acestia, pentru a castiga o cota cat mai mare de piata. si a reusit. Dar nu s-a oprit aici. Impreuna cu cativa colegi din echipa de vanzari a inceput sa se gandeasca la o afacere proprie, cu produse similare, pe o piata cu o cerere din ce in ce mai mare.”Cand am inceput sa lucrez pentru Ceresit, aceasta marca avea o cota de circa 5% din piata de adezivi, iar cand am plecat aveam deja 40%, fiind lider. Vindem toata capacitatea fabricii. De ce am plecat? Eram deja limitat intr-o pozitie de unde nu mai puteam creste. Mi-am zis ca daca nu o fac acum, nu o sa mai am timp si vroiam sa fac ceva pentru mine. A fost un pas foarte greu. Acolo eram de sapte ani, totul functiona perfect, era bine pus la punct. Dar noi vrem sa demonstram ca suntem in stare sa facem un produs si sa construim un brand, ceea ce este foarte important”, marturiseste Augustin Russu.Un sef bun, un patron la fel de bunAnul trecut, Augustin Russu si-a dat demisia din postul de la Henkel, foarte bine platit, si a investit tot ce avea, impreuna cu cativa prieteni, intr-o fabrica proprie de adezivi. Marca sub care se produc acesti adezivi este Baumix, fiind inregistrata la OSIM. Investitia totala in utilaje si intreaga linie de productie este de circa un milion de euro. In 2003, cifra de afaceri a fost de 8.000 tone, iar in acest an Baumix si-a propus sa vanda 20.000 tone de adezivi si sa ajunga la o cota de 10% din piata totala de adezivi. Anul trecut Baumix a avut o cifra de afaceri de 26,55 miliarde de lei, iar pentru 2004 sunt prevazute 70,5 miliarde de lei.Cucerirea pietei este de altfel lucrul la care echipa condusa de Augustin Russu se pricepe foarte bine, o parte din fostii colegi de la Henkel si prieteni buni urmandu-l la Baumix. „Planul nostru este ca in doi-trei ani sa fim printre primii pe piata. Linia de productie, ca tehnologie, poate fi cumparata oricand, sunt oameni mult mai bogati care ar putea sa deschida astfel de fabrici. Problema este piata, cel mai important este brandul, marca pe care o construiesti si pe care trebuie sa stii sa o vinzi”, considera Augustin Russu. Produsele Baumix se afla in categoria premium, fiind concurente pe piata cu Ceresit (fosta marca pentru care a lucrat Augustin Russu) si Baumit. Pe viitor, se configureaza insa si intrarea altor actori si inasprirea concurentei. Dar si puterea de absorbtie a cererii va fi pe masura. „Adezivul este in crestere, la fel ca piata gresiei si faiantei, de care este strans legata. Pentru acest an se estimeaza o crestere a pietei cu 40% fata de anul trecut”, declara proaspatul proprietar al marcii Baumix. Materiile prime pentru produsele Baumix sunt in majoritate autohtone (cimentul si filerul sunt de la Lafarge si nisipul de la Carpat Agregate), iar aditivii, cei care confera un grad de calitate superior, sunt de import (marcile Bayer, Dow si Clarianto). Utilajele au fost aduse din Italia si aproape totul este automatizat, lasat in grija computerului, si forta de munca redusa la minimum. Gama de produse este si ea in dezvoltare, o data cu eforturile firmei de a face cunoscut brandul. Pana acum se fabricau si se ambalau in unitatea din Pantelimon doar adezivii pentru gresie si faianta si chit pentru rosturi, dar in curand aici se vor mai produce si adezivi flexibili si gleturi. Produse care par foarte specializate, dar de care fiecare din noi are nevoie atunci cand construieste sau reamenajeaza o casa, un spatiu de birouri sau un centru comercial.Ganditi-va numai: toti cei care isi pun gresie si faianta, fie ca reamenajeaza un apartament de bloc, fie ca finiseaza o vila noua, au nevoie de adeziv si in spatele fiecarei placi se afla un pumn de praf „cu lipici”. Pe acest lucru a mizat si fostul manager la Henkel, care are acum propria fabrica.
carte de vizita – Augustin Russu
Data nasterii: 10 aprilie 1970Studii: TCM BrasovActivitate:
· A lucrat doi ani in Germania, la firma Relo International, de la un post de jos, pana la responsabil cu relatiile cu Romania
· 1997 – reprezentant de vanzari la Henkel Technick: „Faceam totul, de la import, logistica si vanzare”.
· 2002 – director de vanzari la Henkel Technick
· ianuarie 2003 – director de marketing si vanzari la Henkel Technick
· aprilie 2003 – director general si actionar majoritar (80% din actiuni) la Baumix SRL: „Vrem sa demonstram ca suntem in stare sa facem un produs si sa construim un brand, ceea ce este foarte important.”
Baumix SRL
Marca de adezivi Baumix, intrata doar de un an pe piata, a cucerit 5% din vanzarile romanesti si isi propune sa ajunga la 10%.
Investitie 1.000.000 euroCapacitate fabrica 8.000 tone/lunaCifra de afaceri 2003 26,55 miliarde de leiCifra de afaceri 2004 70,5 miliarde de lei.
Anul trecut, marca Baumix a reprezentat 5% din piata adezivilor de gresie si faianta, iar in acest an si-a propus sa ajunga la 10%.
Piata adezivilor pentru gresie si faianta are un potential crescut si se estimeaza ca va creste in acest an cu 40% fata de anul trecut.