Mediul de business se orientează tot mai mult spre înlocuirea echipamentelor hardware cu o singură funcție cu soluții complete care să simplifice și să eficientizeze activitățile de la birou, dezvăluie ultimele tendințe directorul general al Canon.
Capital: Care a fost evoluția businessului în 2015 şi care sunt prioritățile pentru 2016?
Petronius Secăreanu: În anul 2015, piața echipamentelor de birou a crescut mai mult decât estimările noastre, iar Canon CEE a reușit să înregistreze o creștere procentuală pe piața din România atât pe echipamentele B&W (Black &White – n.r.) cât și pe cele color. În 2016, Canon își propune să mențină trendul crescător, comparabil cu cel al acestui an pe B&W, și să se concentreze pe creșterea continuă a segmentului de soluții color.
Capital: Ce progrese remarcați pe piața locală?
P.S.: În momentul de față, pe piața echipamentelor de birou noi am observat o tendință de orientare a companiilor spre soluții care să optimizeze, să monitorizeze volumele de imprimare, copiere și scanare, dar și costurile asociate acestor activități și celor de întreținere, să reducă timpul alocat activităților de birou și să fluidizeze circuitul documentelor electronice. Cu alte cuvinte, tendința este spre adoptarea de soluții de management al serviciilor de imprimare (MPS – Managed Print Services).
Capital: Care vor fi principalele motoare din piață care vor stimula cererea de produse de echipamente de birou?
P.S.: Nevoia pentru servicii de imprimare, copiere, scanare la birou, nu va scădea, în următorii ani. Din ce în ce mai mult, mediul de business se orientează spre înlocuirea echipamentelor hardware cu o singură funcție cu soluții complete care să simplifice și să eficientizeze activitățile de la birou și care să optimizeze volumele de imprimare. În același timp, se observă o preocupare crescută pentru nevoia de monitorizare a acestor activități și pentru un control crescut și securizare ale fluxului electronic de documente, în organizații. Toate aceste nevoi au condus la crearea de soluții de business adaptate economic, interconectate, flexibile și care să răspundă unui volum fluctuant de imprimare, în funcție de necesitățile companiilor.
Capital: Care sunt planurile Canon pentru a câștiga cotă de piață?
P.S.: Cererea de echipamente de birou este diversă, în funcție de bugete și nevoi, de la echipamente single function și până la multifuncționale inteligente cu soft-uri integrate pentru managementul proceselor de imprimare și al fluxului de documente electronice, cu grad mare de securizare și nivele de acces. Având în vedere orientarea pieței de echipamente de birou spre echipamente și soluții care să eficientizeze activitățile și să reducă costurile, Canon dorește să devină un partener de încredere al companiilor pentru furnizarea de soluții complete pentru managementul soluțiilor de imprimare și cu circuitul documentelor. Canon are în portofoliu 17 echipamente multifuncționale office color A4 și A3, care aduc o serie de îmbunătățiri și funcții noi, unele dintre ele disponibile chiar din echiparea standard (fără pachetele software), cum ar fi: capacitate pentru hârtie crescută de până la 2.300 coli, perfecte pentru a face față volumelor mari de lucru, soluția card reader, imprimare și scanare cu ajutorul dispozitivelor mobile, hard disk HDD de 250 GB – standard, etc. În plus, prin această gamă de echipamente, Canon face demersuri în direcția protejării mediului înconjurător, echipând produsele cu anumite componente confecționate din materiale reciclate si reciclabile.
Capital: Cum vedeţi piaţa de echipamente de birou din România?
P.S.: Din punctul de vedere al volumelor tranzacționate, piața echipamentelor de birou în România, a înregistrat în 2014 un volum de aproximativ 17.100 unități vândute. În primele 9 luni din 2014, s-au înregistrat 11.200 unități vândute. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în primele nouă luni ale anului 2015, piața echipamentelor de birou s-a ridicat la aproximativ 14.200 unități vândute, din care 10.600 unități B&W si 3.600 unități color. Până la finalul anului 2015, se estimează, de asemenea, un volum de vânzări de până la 17.000 unități. La nivel regional România este una dintre cele mai mature si mai competitive pieţe dintre cele 25 de țări gestionate de grupul Canon CEE.