Prezentat drept un model „dinamic și modern”, noul Symbol include o serie de noi tehnologii și echipamente de care deținătorii fostei versiuni nu puteau beneficia nici măcar ca dotare opțională. Este vorba, în special, despre cruise-control cu limitator de viteză, noul sistem Media Nav care include, în funcție de linia de echipare, ecran color tactil de șapte inci, USB și conectivitate Bluetooth.
Conform producătorului francez, Symbol va putea fi comandat fie cu unul dintre propulsoarele diesel de 75 CP sau 90 CP, fie cu un motor alimentat cu benzină, TCe90, al cărui consum mixt este de numai 5,3 litri / 100 km. Este interesant de observa că, pe lângă influențele clare ale noului stil de design abordat de marca Renault odată cu noul Clio, Symbol nu pare a fi decât un Logan cu linii ceva mai unduitoare și mai dinamice. Din nefericire, comercializarea acestui nou vehicul în România ar putea rămâne doar la stadiul de deziderat tocmai din cauza asemănării, atât din punct de vedere al designului cât și din cel al utilității, cu modelul Dacia.
Alături de noul Renault Symbol, care va fi produs în Turcia, marca franceză a prezentat, tot la Istanbul, și un face-lift al modelului Fluence. Înnobilat tot cu noua identitate vizuală a mărcii, Fluence este anunțat ca un vehicul „sportiv și dinamic” dotat cu lumini de zi cu tehnologie LED, instrumente de bord cu afişaj digital, noi tapiţerii, sistem de acces cu card, senzori de parcate spate, frână de parcare automată, Bluetooth, USB şi priză Jack. Mut mai interesant, dar accesibil doar ca dotare opțională este sistemul Renault R-Link care a debutat pe Clio. Această tabletă multimedia integrată este permanent conectată atât la internet cât şi la maşină și permite accesul rapid la informaţii şi funcţii datorită ecranului tactil si a recunoaşterii comenzilor vocale. Renault R-Link grupează funcţii multiple precum navigaţie, radio, telefonie, audiostreaming Bluetooth®, muzică şi posibilitatea de a conecta device-uri externe.
Gama de motorizări a noului Fluence include ca noutate absolută propulsorul 1.6 dCi care dezvoltă 130 CP.  Conform producătorului, acesta este cel mai puternic din clasa sa pentru acest nivel de cilindree și surprinde prin consumul redus (4,6 l/100 km) şi un nivel scăzut al emisiilor de CO2 (119 g CO2/km). De asemenea, noul motor 1.6 – 16V care pune la dispoziția șoferului 115 CP, asociat unei cutii de viteze automate CVT X-Tronic,afișează o scădere semnificativă a consumului până la 6.4 l/100 km şi a emisiilor, care s-au redus cu 15 %, atingând valoarea de 149 g de CO2/km.
Dacă despre comercializarea în România a noului Symbol există încă semne de întrebare, oficialii Renault au confirmat deja că Fluence va ajunge la noi în ianuarie 2013.