‘Intenţionăm să deschidem la Ulm, cu sprijinul celui mai mare distribuitor şi contractor de vinuri din Germania, prin care circulă circa peste 2.200 de soiuri, un centru regional de promovare a vinurilor româneşti. În luna iunie, premergător deschiderii acestui centru, împreună cu Biroul Dunării, vom avea la dispoziţie spaţii pentru promovare şi o degustare de vinuri româneşti. De asemenea, am stabilit într-o discuţie avută în luna noiembrie cu primarul din Ulm că vom face şi o săptămâna românească’, a declarat pentru AGERPRES directorul general adjunct în Ministerul Economiei, Cristian Cutaş, prezent la Biofach 2013.
Totodată, producătorii români vor avea posibilitatea să-şi deschidă puncte de desfacere în pieţele din oraşele Stuttgart şi Ulm, unde vor beneficia de spaţii la preţuri promoţionale.
Cristian Cutaş a menţionat că în oraşul München intenţionează să deschidă un centru regional de promovare a produselor agroalimentare româneşti, dar pe un concept german mai nou.
‘Pentru München intenţionăm să deschidem un centru regional de promovare a produselor agroalimentare româneşti, dar pe un concept german mai nou, unde poţi să cumperi produsul, poţi să serveşti diverse meniuri făcute din produsul respectiv şi poţi să iei şi acasă. Este un concept care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii trei ani în Germania’, a subliniat reprezentantul ME.
Intenţiile oficialilor din Ministerul Economiei sunt lăudabile şi în privinţa introducerii de produse tradiţionale româneşti în pensiunile şi restaurantele din Germania.
‘Cu ajutorul Asociaţiei Saşilor din Transilvania vrem să ne întâlnim cu saşii proprietari de pensiuni şi hoteluri pentru a le distribui produse tradiţionale româneşti. Nu o dată am fost întrebat de o doamnă de origine germană unde trebuie să meargă ca să poată aduce din România murături, ţuică şi brânză. Şi aşa mi-a venit ideea’, a explicat Cutaş.
Potrivit sursei citate, Departamentul economic din cadrul Primăriei din Nurnberg poate subvenţiona pe o perioadă de trei luni o firmă din România, cu publicitate, bază de date, machmaking, dar oficialii ME vor încerca să aducă în acest program o asociaţie care să promoveze interesele mai multor firme.
În paralel cu Biofach 2013, Ministerul Economiei derulează o misiune economică sectorială pe produse agroalimentare româneşti în cele trei oraşe Stuttgart, Ulm şi München.
‘Am prefigurat o serie de întâlniri şi acţiuni pe care vrem să le facem în cadrul acestei misiuni. La Stuttgart vom avea întâlniri cu managerii de zonă de la retailerii Edeca, Lidl şi Kaufland, primul fiind un lanţ de produse agroalimentare, mai selecte, cu preţuri mai mari la raft. Este mai avantajos şi pentru producătorii noştri, pentru că vor obţine un preţ mai mare dacă vor reuşi să intre în reţea’, a adăugat reprezentantul ME.
În ceea ce priveşte Biofach 2013, Cutaş afirmă că evoluţia României est evidentă, în condiţiile în care, în 2007, la prima ediţie de participare a României la Biofach, erau prezente doar 12 firme în pavilionul naţional, anul acesta fiind 50 de firme.
‘Ne bucurăm că sectorul a început să se dezvolte aşa cum trebuie în ţara noastră. Departamentul de Comerţ Exterior a fost printre puţinele instituţii care au acordat credit acestui sector, ocazie cu care i-am prins în Strategia Naţională de Export şi am început să mergem la manifestări expoziţionale, dar şi în misiuni economice. Anul aceste este meritul Ministerului Agriculturii pentru organizarea acestui târg, noi am sprijinit doar participarea unor firme în standul României’, a adăugat Cristian Cutaş.
România, desemnată ‘Ţara Anului’ la cel mai mare târg destinat agriculturii ecologice din lume ‘BioFach Nürnberg 2013’ (13 – 16 februarie 2013) este reprezentată în pavilionul naţional de peste 55 de expozanţi din sectorul agriculturii ecologice, evenimentul fiind susţinut de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi de Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică – ‘Bio România’.
Pavilionul României se întinde pe o suprafaţă de 600 de metri pătraţi, inclusiv un restaurant unde sunt gătite meniuri tradiţionale româneşti. Firmele prezente expun produse certificate ecologic, precum cereale şi seminţe oleaginoase, uleiuri, fructe de pădure, ciuperci uscate, plante medicinale, seminţe de plante aromatice şi mirodenii, furaje, brânzeturi, ouă, produse lactate, vinuri, fructe şi sucuri din fructe, produse de panificaţie, dulceţuri, cosmetice, miere şi produse apicole, produse provenite din acvacultură.
Biofach Nurnberg este cel mai mare târg de agricultură şi de produse organice din lume, la care sunt expuse produse alimentare şi comerciale ecologice din peste 130 de state.
Sursa: Agerpres
Vinul românesc, promovat în Germania
15 februarie 2013, 08:52
Ultima modificare în 15 februarie 2013, 10:52
Vinurile şi produsele agroalimentare româneşti vor fi promovate pe piaţa germană cu sprijinul Departamentului de Comerţ Exterior din Ministerul Economiei, care intenţionează să deschidă în acest an, în oraşele Ulm şi München, două astfel de centre de promovare.
Etichete: germania,
vinuri,
viticol
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Electroputere şi-a redus pierderile la 24,23 milioane de lei, în 2012
- Producţia industrială în UE a crescut cu 0,5% în luna decembrie şi a rămas stabilă în România
- Cauţi un job bine plătit? Nemţii au sute de mii de locuri de muncă neocupate: SE CAUTĂ SPECIALIŞTI din străinătate
- Oficialii de la Bruxelles se roagă de ArcelorMittal să amâne închiderea uzinelor
- În ce ţară va concedia Orange 1.700 de angajaţi
- Locurile de muncă pentru care nu se luptă nimeni
- Piaţa de leasing operaţional a crescut anul trecut cu 11%
- Piața românească de jocuri, în creștere: 20 mil. euro, în 2012
- PwC: Companiile subestimează efortul necesar pentru integrarea în zona unică de plată
- Cartea electronică, „pe val”: cea mai mare librărie online a avut o cifră de afaceri de 3,6 mil. euro anul trecut