Astfel, în ultimii ani, vinurile româneşti încearcă să pătrundă pe pieţele din Asia şi America, firmele folosindu-se în acest sens de fondurile oferite de Uniunea Europeană. În acest moment, există deja cinci proiecte finanţate din bani europeni prin care vinurile noastre sunt promovate pe diferite pieţe externe.
„Prin programul de promovare a vinului pe pieţe terţe producătorii sau asociaţiile de producători beneficiază de fonduri de la Uniunea Europeană şi de la bugetul de stat pentru a se face cunoscute. Au fost deja aprobate câteva proiecte în acest sens”, a spus ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără.
Un proiect cu o valoare de 92,7 milioane euro este derulat de firma Senator Prodimpex SRL care încearcă să-şi promoveze vinurile pe piaţa din Japonia. Pentru promovarea pe piaţa din China, firma Jidvei a contractat un proiect de 160.000 euro. Firma Dealu Mare încearcă să pătrundă pe pieţele din Rusia şi Japonia, în acest sens obţinând un proiect de 98.754 euro. Tot în Rusia vrea să pătrundă şi firma Cotnari, care a accesat 306.860 euro pentru promovare. Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vin vrea să facă mai cunoscute vinurile româneşti şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii şi beneficiază de un proiect de 631 mii euro.
Potrivit Programului, lista pieţelor terţe unde pot fi realizate acţiuni de promovare cuprind zone din Africa de Nord, America de Nord, America Latină , Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat şi Mijlociu şi ţări precum Africa de Sud, Australia, China, Noua Zeelandă, Ucraina, Japonia, China, India, Turcia, Ucraina, Rusia sau Norvegia.
“Sunt prioritare acţiunile realizate în următoarele ţări: Statele Unite ale Americii, Rusia, China inclusiv Hong-Kong, Corea de Sud, India, Japonia, Israel, dar şi Canada, Taiwan, Singapore, Thailanda, Elveţia”, se precizează în textul Programului.
Proiectele de promovare se pot derula pe perioade cuprinse între un an şi trei ani.
China, Japonia şi SUA, luate în vizor de producătorii români de vinuri
10 martie 2011, 15:20
Ultima modificare în 10 martie 2011, 17:20
Statele Unite ale Americii, China, Coreea de Sud, Japonia, India, Rusia şi Israelul sunt principalele ţări vizate de producătorii români de vinuri, care sunt în căutare de noi pieţe de desfacere.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Guvernul va majora subvenţia acordată fermierilor pentru motorină dacă se mai scumpeşte combustibilul
- Investitori străini, interesaţi de construcţia celor şase spitale regionale de urgenţă
- Renault a plătit 347.200 dolari pentru informaţia care a provocat scandalul de spionaj
- Nou record pentru dobânzile la care se împrumută Portugalia, peste 7,78%
- Udrea: Pe litoralul românesc urmează exproprierile şi demolările
- Amendă de 2 milioane de euro pentru întârzierile de trenuri în 2010
- ING pregăteşte vânzarea companiei de online banking din SUA, pentru 10 miliarde dolari
- Investitorii imobiliari îşi mută atenţia spre Germania şi Europa Centrală şi de Est în 2011
- Slovenii vor să construiască un supercar care să concureze Bugatti Veyron
- Premieră: Primele subscrise RCA au depăşit primele CASCO