Violeta Alexandru spune, într-o postare pe Facebook, că s-a întâlnit cu reprezentanții comercianților de la stațiile de la Metrou din București, atât cu cei demolați cât și cei care așteaptă să fie demolați.
Fostul ministru lansează un atac la adresa lui Cătălin Drulă despre care spune că nu a acționat într-un mod organizat.
Anunțul Violetei Alexandru
„Mi-au scris o parte dintre ei chiar în zilele acțiunii de demolare pentru a îmi relata cum se derula operațiunea de demolare. M-am hotărât atunci, neavând oricum posibilitatea sau dreptul de intervenție, să discutăm lucrurile la calm. Am simțit de atunci că vor fi consecințe pe termen scurt dar și mediu, la nivelul veniturilor oamenilor. Dacă spun că mă preocupă ca oamenii să aibă un venit bazat pe muncă, atunci nu pot întoarce spatele unor oameni doar pentru că subiectul e delicat.
În unele cazuri demolările par a se fi făcut fără anunț prealabil (unii primiseră anunț verbal, fără notificare scrisă, fără termen de organizare a închiderii spațiului). Unii comandaseră și plătiseră marfă și au rămas cu ea neștiind că urmează închiderea, alții, din alimentație, comandaseră produse și au rămas cu ele, practic deteriorându-se. Unii au rămas cu rate la credite pentru afacerile lor. Pentru alții, era singura sursă de venit, chiar pentru întreaga familie. Sunt realități ale orașului. Sunt bucureșteni. Acolo unde sunt probleme, voi fi întotdeauna când e vorba despre oameni care muncesc.
Violeta Alexandru, reacții fără vreo calitate
Le-am spus de la început comercianților că nu am nici o calitate ca să se pună problema să joc vreun rol în conflict/litigiu și nici nu cunosc toate detaliile relațiilor juridice dintre Metrorex și societatea care le-a închiriat spațiile. Că nu încurajez ilegalitățile, dacă există. Că nu pun în discuție decizii ISU – acces căile de acces. Că sunt pentru un comerț civilizat. Impresia mea este că s-au informat despre mine, nu au încercat nicio clipă să îmi ceară vreo intervenție, mai degrabă au venit cu speranța că sunt ascultați. Mi-au făcut o scurtă prezentare dar doar cu titlu de informare. Situația lor juridică trebuie să fie lămurită între părți/în instanță, dacă se apreciază necesar sau dacă părțile decid.
Întrebarea mea către niște oameni care depindeau de veniturile obținute din comercializarea produselor a fost una singură: ce faceți în continuare cu locurile voastre/ale angajaților de muncă? Orașul are nevoie de oameni care să muncească, să câștige un venit prin muncă. Nu este nicio satisfacție pentru nimeni ca oamenii să rămână fără venit. Nu am legătură cu niciun comerciant care avea spațiu de desfacere la Metroul din București.
Ascultându-i, cu gândul la soluții, mi-am spus că în orașul nostru toate spațiile deținute de autoritățile locale trebuie să fie cunoscute pentru ca oricine este interesat, în orice moment, să evalueze oportunitatea. Nu văd niciun motiv pentru care nu s-ar cunoaște, în orice moment, care sunt disponibile, care sunt sub contract, cine este chiriașul, la ce preț și când expiră contractul.
Se cere o procedură transparentă
O procedură transparentă prin care să se permită licitarea acestor spații trebuie să dea posibilitatea oricărui comerciant să depună o ofertă. Avantajoasă pentru ambele părți. Sigur, alternativa, pe care sunt conștientă că o vor folosi acești oameni acum, este închirierea de la privați.
Să nu îmi spuneți că acum, conform procedurilor, spațiile cu altă destinație decât cea de locuință, se atribuie către solicitanții care s-au adresat autorității locale în acest sens, pe baza unor criterii și în urma unor verificări făcute de o comisie de analiză și verificare a solicitărilor. Știu teoria. Anunțul de negociere directă se publică într-un cotidian de circulație națională și într-unul de circulație locală și pe pagina de internet a PMB cu cel puțin 15 zile calendaristice anterior datei limită de depunere a ofertelor și cuprinde informații legate de spațiul licitat (documentație, cost, data limită, locul și data desfășurării procedurii). Să vedem exact cum stau lucrurile.
Discuții în PNL privind demolările la metrou
Voi discuta cu echipa consilierilor liberalii. Toate lista spațiilor comerciale la vedere!
Pentru transparență și șanse egale la business în acest oraș. Prea mult contează să știi pe x sau pe y pentru a pune pe picioare un business. Bucureștiul trebuie să se scuture de aceste obiceiuri. E timpul pentru civilizație și șanse pentru toți cei care vor să desfășoare o afacere cinstită în oraș. Dacă se amenajează noi spații, pe norme ISU și cu un concept modern, procedura prin care se cer oferte trebuie să fie nu transparentă, super- transparentă.1600 de locuri de muncă nu mai există în acest moment. Economia de piață înseamnă, desigur, să te descurci în orice situație. Sunt membru PNL, eu știu aceste lucruri foarte bine. Te descurci dacă regulile sunt corecte. Pentru toți”, a scris Violeta Alexandru pe Facebook.