Violeta Alexandru o atacă pe Clotilde Armand, într-o lungă postare pe Facebook, în care arată că nu este de acord du modul de acțiune al Primăriei Sectorului 1 în scandalul cu Romprest.
De cealaltă parte, primăria condusă de Armand a fost amendată de Garda de Mediu, în contextul în care mormanele de gunoaie continuă să crească în Sectorul 1.
Violeta Alexandru o atacă pe Clotilde Armand. ”Locuitorii Sectorului 1 merită scuze”
”Locuitorii sectorului 1 merită scuze pentru că stau de săptămâni bune cu munți de gunoaie în fața caselor și a blocurilor. Eu fac acest lucru. Îi respect.
Nu am nicio atribuție administrativă la nivelul sectorului 1 dar nici nu pot spune că am fost indiferentă față de subiect în toată această perioadă. Gunoiul trebuie să fie ridicat! De la o zi la alta se agravează lucrurile.
Scandalul deșeurilor de la Sectorul 1 trebuie să fie tranșat în justiție.
Trebuia inițiată de mult timp acțiunea în instanță de către Primărie (nu știu unde eram astăzi dar sigur nu în punctul în care suntem), la câteva săptămâni după intrarea în administrația locală după alegerile de anul trecut, în baza primelor informații de la structurile de specialitate ale Primăriei.
Cărora trebuie doar să știi ce să le ceri ca să nu îți poată ascunde ceva/prezenta trunchiat informațiile.
Executivul Primăriei putea cere mandat Consiliului Local să deschidă acțiunea în justiție, în baza unui referat care să explice neregulile constatate și argumentul pentru care nu se pot remedia în cadrul actualului contract.
”Facturile restante trebuie să fie plătite”
Indiferent cum se numește firma de salubritate, aceasta este, în opinia mea, abordarea corectă. Eu sunt axată pe soluții de câte ori mă uit la o problemă.
Până se pronunță instanța – sper într-un timp scurt – facturile restante trebuie să fie plătite. Prin acțiunea în instanță se pot recupera sumele evaluate ca fiind încasate necuvenit.
Aceasta este ordinea, nu se poate ca cineva să oprească brusc un contract; în orice țară în care funcționează legea există niște etape tranzitorii. Nu amestecați lucrurile doar pentru că vă simțiți răcoriți în lupta contra corupției.
Când cealaltă parte recunoaște greșelile, atunci se rezolvă pe cale amiabilă. Din câte îmi dau seama din mediatizarea subiectului, pare că nu ar mai fi cazul aici.
Atunci, în baza unor elemente clare care arată că prestatorul de servicii nu își face treaba, că ”umflă” facturile, că nu se mai poate lucra cu el, se intervine prin instanță, care decide asupra subiectului. Simplu, chirurgical, legal.
Trăim astăzi, nu acum peste 10 ani când s-a semnat contractul. Cu care nu am nicio legătură, nu mă interesează despre ce firmă e vorba. Am intrat în PNL acum aprox. 3 ani.
Mă interesează locuitorii sectorului 1 și cheltuirea corectă a banilor publici, în acest contract, în toate contractele publice, inclusiv evitarea de penalități din banii celor care locuiesc în acest sector în cazul în care nu se iau deciziile legale.
”Vreau să se facă treabă în Sectorul 1”
Eventual putem vorbi despre durata acestor contracte, despre concurență în domeniu (tare importantă e tema) dar asta este o altă discuție. Nu tolerez furtul din bani publici și susțin, repet, susțin – nu mă eschivez, orice acțiune legală prin care să se facă lumină.
Nu voi accepta nicio jignire ca urmare a acestei postări. Nici față de mine nici față de colegii mei din PNL Sector 1 (o echipă tânără) care au spus, într-o ploaie de jigniri, cam aceleași lucruri în toate întâlnirile avute.
Noi suntem oameni … de echipă. Pot să înțeleg că se acumulează tensiune când vrei să se facă treabă repede dar experiența îmi arată că rezultatele se evaluează la un moment dat și atunci contează proba seriozității. Vreau să se facă treabă în Sectorul 1. Să vadă locuitorii schimbări în bine în sector. #sepoate
Până atunci ies și vin spre noi șobolanii. Chiar nu vreau să ne intre în case.
Mai departe, chiar că avem de discutat, plecând chiar de la această situație, despre gestionarea unitară a serviciilor de utilitate publică în București.
Indiferent de sectorul în care locuim sau muncim, trebuie să beneficiem de o calitate a serviciilor publice la un standard/cost comparabil. Pe mine nu mă interesează că se pierd funcții în discuțiile despre organizarea eficientă a managementului serviciilor din București.
Mă interesează ca orașul să nu îi împartă pe cetățenii săi în 6 categorii. Suntem într-un singur oraș și accesul la serviciile de utilitate publică trebuie să aibă un standard unic și un management coordonat în toate sectoarele.”, a scris Alexandru pe Facebook.
Intervenția Gărzii de Mediu
În context, trebuie precizat că Primăria Sectorului 1 a fost amendată cu 160.000 de lei de Garda de Mediu în scandalul gunoaielor, după ce a refuzat să ia măsuri și a transformat orașul într-o uriașă ghenă de gunoi.
Potrivit comunicatului de presă al Gărzii de Mediu, a fost amendată atât primăria, cu suma de 160.000 de lei, cât și operatorul de salubritate cu suma de 70.000 de lei pentru nerespectarea condițiilor impuse în Autorizația de Mediu.
Șeful Gărzii de Mediu, Octavian Berceanu, a intervenit în acest scandal și a oferit o serie de precizări cu privire la motivele pentru care Primăria Sectorului 1 a fost amendată, dar și despre gravitatea situației pe care deșeurile neridicate o are.
„Primăria a primit două amenzi, una de 60.000 de lei și una de 100.000 de lei, pe de altă parte am făcut și verificări la toate celelalte primării și salubriști (…) problema deșeurilor nu e una care dispare și e una care crește peste București.
Presiunea este foarte mare și trebuie să avem alternative la ceea ce se întâmplă astăzi. Nu avem un plan al deșeurilor, iar acesta ar trebui să fie făcut împreună cu județul Ilfov, pentru că acestea sunt generate și de județul Ilfov, iar în București nu putem pune prea multe instalații de sortare, de depozitare.
Trebuie să regândim această problemă a deșeurilor”, a explicat șeful Gărzii Naționale de Mediu, potrivit antena3.ro.
Sursă foto: INQUAM Photos, Ilona Andrei.