Conform directorului executiv Safety Broker „acum toată lumea fuge de RCA, iar partea cea mai dificilă este la asigurarea camioanelor. Anul trecut ASF a arătat că brokerii au un comision în jur de 10% – 13%. În 2016acesta va fi sub 10%. Plafonarea nu cred că a fost o soluție bună. În continuare, multinaționalele nu vor să vândă RCA pentru camioane pentru că le crește cifra de afaceri și vor avea nevoie de majorări de capital pe care firmele-mamă din exterior nu-și doresc să le facă. Acesta este și motivul pentru care multe companii nu vor să asigure vehicule grele.”

„Eu sunt curios cum va justifica Consiliul Concurenței această plafonare de preț la RCA. Trebuia făcut mai degrabă un preț de referință. Ce se va întâmpla până la urmă? Dacă prețul pentru camioane scade, asigurătorii vor trebui să crească prețul la persoane fizice”, a explicat Viorel Vasile cum vede el finalitatea încercării Consiliului Concurenței de a stabiliza piața RCA.

Oficialul consideră și că, în final, „ori ASF își ia rolul în serios și verifică drastic tarifele în funcție de un tarif de referință, ori introducem un nou jucător cu tarife corecte care să tragă după el și ceilalți asigurători. Acum ASF protejează multinaționalele. Deocamdată asistăm la un film prost în care brokerii au de suferit. În cele șase luni de «pauză» un asigurător care începe de la zero, eventual de stat, va veni cu tarife care să echilibreze piața. EximAsig, care face parte din EximBank există deja și va schimba radical piața dacă va veni cu tarife normale.”