Aflată sub ameninţarea Google şi iPhone pe segmentul sistemelor de operare pentru mobile, Microsoft virează puternic către zona consumer.

Piaţa telefoanelor mobile este mult mai dinamică decât cea a PC-urilor, iar cea a sistemelor de operare mobile are mai mulţi jucători decât cea a computerelor personale, prin urmare utilizatorii nu trebuie să aştepte câţiva ani pentru câte o nouă ediţie de software.

Reversul medaliei este acela că un smartphone a ajuns să coste în ziua de azi cât un laptop sau, în orice caz, cât un notebook, cu toate subvenţiile acordate de operatori. Potrivit lui Hraben Suknaic, şeful Google pe zona Adriatics & Bulgaria, prezent săptămâna trecută la Bucureşti în cadrul RoNewMedia, numărul de smartphones vândute la nivel mondial a atins 77 de milioane, jumătate din numărul PC-urilor livrate internaţional. Competiţia este, aşadar, acerbă şi în beneficiul consumatorilor, însă alegerea unei platforme sau alta este uneori dificil de făcut. Unul dintre cei mai vechi jucători pe piaţa sistemelor de operare pentru smartphones, Microsoft, s-a văzut nevoit să îşi regândească platforma Windows Mobile, dedicată până acum doar clienţilor business, sub presiunea exercitată de iPhone şi Google Android, alături de mai vechiul Symbian. Deşi a intrat recent în această competiţie, sistemul de operare Android câştigă puternic teren, folosind atât caracteristicile prietenoase în utilizare ale iPhone, cât şi o parte din funcţiile business întâlnite la Windows Mobile. În acest context, Microsoft trebuia să se mişte rapid, iar replica sa a luat forma noii generaţii Win­dows pho­ne, pro­ducătorii folosind ca sistem de operare Windows Mobile varianta 6.5, care face un pas către o interfaţă mult mai prietenoasă cu utilizatorul, integrează şi funcţii de social media, fără însă a renunţa la aplicaţiile business.

Windows şi Android atacă Symbian

Pe piaţa autohtonă, după ce Vodafone a introdus sistemul de operare Android în parteneriat cu HTC, a fost rândul ­Orange să lanseze, recent, cu HTC şi Toshiba, primele telefoane din gama Win­dows phone. Vodafone a răspuns la doar o zi distanţă, cu un telefon pe aceeaşi platformă, produs de LG. Miza competiţiei este mare şi la noi, unde pe piaţa sistemelor de operare mobile conduce Symbian, urmat de Windows Mobile, care se află pe creştere. Android vine însă puternic din urmă. Potrivit companiei de cercetare Gartner, la nivel internaţional Android ar putea atinge o cotă de piaţă de 14% în 2012, ceea ce l-ar plasa pe locul secund.

184-41477-38_htc_touch2_45.jpg

 


HTC Touch 2

a fost conceput ca un mobil entry-level pentru cei care vor să pătrundă în lumea smartphones pe fereastra deschisă de Microsoft. Touchscreen, 240×320 pixeli, 65.000 culori, player audio şi video, compatibil 3G, EDGE, Wi-Fi. Are cameră foto de 3,2 megapixeli. În oferta Orange, preţurile încep de la 149 euro cu TVA inclus.

184-41473-38_htc_touch_pro2_45.jpg

 

HTC Touch Pro 2
are un ecran cu o rezoluţie mult mai mare decât Touch 2 şi tastatură completă, fiind adresat segmentului business. De la 449 euro la Orange.

184-41474-38_htc_hd2_45.jpg

 

HTC HD 2
este un smartphone vârf de gamă şi va fi primul Windows phone dotat cu noua interfaţă grafică marca HTC, Sense. Va fi disponibil ulterior în magazinele Orange, preţul nefiind comunicat.

184-41475-38_lggm750_45.jpg

 

LG GM750
este replica Windows phone dată de Vodafone seriei HTC  cu acelaşi sistem de operare de la Orange. 3G, HSDPA, ecran de 240×400 pixeli şi 262.000 de culori, cameră foto de 5 megapixeli. Preţ, de la 229 de euro, exclusiv la Vodafone.

184-41476-38_tsunagi_bnew_left_45.jpg

 

 

Toshiba TG01
Touchscreen de 4,1 inci, rezoluţie de 480×800 pixeli şi 65.000 de culori, card microSD de 8GB inclus, cameră foto de 3,2 megapixeli, procesor de 1 GHz frecvenţă. De la 299 euro, la Orange.