Viteza trotinetelor electrice limitată la 5 kilometri/oră în Sibiu. Unde se aplică măsura
Viteza de circulație a trotinetelor electrice a fost limitată la maxim 5 kilometri/oră în parcurile din municipiu, anunță Primăria Sibiu într-un comunicat de presă trimis luni. Instituția anunță că a fost luată această decizie pentru ca atât pietonii, cât și cei care folosesc aceste trotinete, să fie în siguranță în momentul în care se plimbă prin parcuri.
Primăria Sibiu mai spune că măsura se aplică în parcurile Sub Arini, Astra, Tineretului și Ștrand, menționând, de asemenea, că au fost instalate și indicatoare care îi atenționează pe cei cu trotinete electrice să limiteze viteza.
„Pentru ca parcurile din Sibiu să fie utilizate în siguranţă atât de pietoni, cât şi de cei care folosesc trotineta, Primăria Sibiu a luat măsura limitării vitezei de deplasare pe alei a trotinetelor electrice la 5 km/h. Măsura a fost aplicată în parcul Sub Arini, Astra, Tineretului şi Ştrand. Indicatoarele instalate îi atenţionează practic pe cei de pe trotinete să reducă viteza la minim, mai ales dacă se deplasează cu trotinete electrice, chiar dacă nu toate au un vitezometru care să le indice viteza de deplasare”, arată Primăria Sibiu.
Operatorii care închiriază trotinete electrice trebuie să modifice software-ul
În cadrul comunicatului de presă se mai arată că operatorii care închiriază trotinete electrice în oraș ar trebui să limiteze din software viteza la cinci kilometri/oră în momentul în care GPS-ul înregistrează ca locație unul dintre parcurile anterior menționate.
Pe acest fond, operatorii au aplicat deja această măsură.
Proprietarii de trotinete electrice vor fi obligați să aibă poliță de asigurare
La începutul acestui an, autoritățile române au anunțat că persoanele care dețin trotinetă electrică, și o si folosesc, trebuie să aibă poliță de asigurare pentru aceasta.
Este vorba despre legislația naţională prevederile Directivei 2021/2118 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi.
La acea vreme, Valentin Ionescu, director general în cadrul sectorului Asigurări, la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a vorbit despre modificările de pe piața de asigurări.
„În ceea ce privește piața RCA și atribuțiile de reglementare ale ASF, anul 2022 este un an de tranziție, an în care instituția noastră va fi implicată în transpunerea prevederilor Directivei 2021/2118 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi.
Această nouă directivă apărută la sfârșitul anului trecut aduce o serie de modificări asupra cadrului general european ce privește asigurarea RCA, prevederile acesteia făcând obiectul discuțiilor purtate de Comisia Europeană cu reprezentanții statelor membre prin intermediul Consiliului și Parlamentului European, începând cu anul 2018″, spunea acesta.
În ceea ce privește noile prevederi aduse de această noua directivă sunt în principal cele legate de: modificarea domeniului de aplicare a directivei, acoperirea daunelor în cazul intrării în faliment a unui asigurător RCA, uniformizarea sumelor minime asigurate, istoricul daunelor, dar și reglementarea acoperirii daunelor produse de remorci.
Valentin Ionescu precizează că toate aceste modificări vor avea un impact asupra impunerii obligației de asigurare și obligației de acoperire a daunelor produse de vehicule precum anumite tipuri de trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule care intră în domeniul de aplicare al legislației europene.
„Aceste modificări au un impact semnificativ asupra impunerii obligației de asigurare și obligației de acoperire a daunelor produse de vehicule cum ar fi: anumite tipuri de trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule care, pe baza anumitor date tehnice, intră în domeniul de aplicare al legislației europene și pentru care va fi necesară impunerea obligației de asigurare și în România”, spune Valentin Ionescu.