Australianul Andrew Begg traieste in Romania de cinci ani. Cum a ajuns aici? "Cu avionul", raspunde sec, semn ca prefera sa vorbeasca mai mult despre proiectul pe care l-a pregatit pentru piata romaneasca si mai putin despre sine. Revista Vivid, editata de grupul de presa elvetian Ringier, este cel mai nou produs care apare pe piata publicatiilor tiparite in limba engleza din Romania. Desi concurenta este puternica si piata destul de aglomerata, Andrew Begg considera ca, in tara noastra, cererea
Australianul Andrew Begg traieste in Romania de cinci ani. Cum a ajuns aici? „Cu avionul”, raspunde sec, semn ca prefera sa vorbeasca mai mult despre proiectul pe care l-a pregatit pentru piata romaneasca si mai putin despre sine. Revista Vivid, editata de grupul de presa elvetian Ringier, este cel mai nou produs care apare pe piata publicatiilor tiparite in limba engleza din Romania. Desi concurenta este puternica si piata destul de aglomerata, Andrew Begg considera ca, in tara noastra, cererea de reviste de tipul Vivid este imensa. „Publicatiile in limba engleza care apar in Romania acopera cu precadere subiectele economice. Temele vizate de noi merg mult mai departe, fara sa neglijam spatiul afacerilor. Nu suntem un magazin economic”, subliniaza redactorul-sef al bilunarului Vivid. Totusi, ce este Vivid? Tradus conform dictionarului, titlul inseamna viu, vioi, stralucitor. In viziunea lui Andrew Begg, Vivid este o revista bilunara de 48 de pagini, cu un concept original pentru piata autohtona si care ofera cititorilor o imagine clara a Romaniei -„tara care nu a fost premiata niciodata pentru transparenta.””
Vivid „ataca” piata cu un tiraj de 7.500 de exemplare si acopera o gama larga de subiecte, fapt considerat de editori drept un mare avantaj fata de publicatiile concurente. Pentru ca un subiect sa apara in Vivid trebuie sa indeplinesca doua conditii : sa fie interesant pentru cititori si sa fie „fotogenic”. Martin Nangle, colaboratorul apropiat al redactorului-sef, este un reputat fotoreporter, castigator al mai multor premii din domeniul imaginii. Astfel, Vivid cuprinde articole cu subiecte „vioaie”, insotite de fotografii expresive.
Publicul tinta vizat de cel mai nou produs al grupului de presa Ringier este constituit din romanii care sunt angajati ai companiilor internationale, expatriatii care traiesc pe teritoriul Romaniei si din compatriotii nostri care traiesc in alte tari. Nu sunt neglijate mediile educationale si diplomatice. „Vivid este o imagine clara a Romaniei pentru strainii care locuiesc aici, indispensabila pentru oamenii de afaceri straini si pentru romanii care locuiesc in afara granitelor, dar care au legaturi stranse cu tara, explica Andrew Begg. Acest ultim grup de cititori ii include, de exemplu, pe cei 70.000 de romani stabiliti la Chicago, o comunitate romaneasca foarte puternica.” La pretul de 2,5 dolari (in lei la cursul zilei), Vivid este un produs jurnalistic de calitate care scoate in evidenta oamenii din Romania: ce fac ei, ce gandesc, cum isi cheltuiesc banii, care sunt problemele ce ii framanta.
Exista riscul ca Vivid sa arate ca Romania este un fel de Paradis? „Nu vreau ca lumea sa creada ca umblu cu cioara vopsita, ca incerc sa prezint Romania ca pe ceva ce nu este, afirma redactorul-sef. In ciuda multor publicatii romanesti sau straine care fac cariera aratand cu degetul doar partea intunecata a lucrurilor, noi vom incerca sa fim pozitivi, fara a ocoli aspectele mai „inchise” ale vietii de zi cu zi. Romania inseamna mai mult decat mineriade, tigani si caini vagabonzi”, conchide Andrew Begg.