Vodafone a încheiat anul financiar cu 8.081.290 de clienţi ai serviciilor mobile, în creştere cu 142.461 de clienti, faţă de anul precedent, conform unui anunţ al companiei.
Vodafone România a anunţat indicatorii financiari principali pentru anul fiscal 2012-2013 (de la 1 aprilie 2012, până la 31 martie 2013). Baza de clienţi a crescut cu 142.461 de la un an la altul, ajungând la un număr total de 8.081.290 de clienţi ai serviciilor mobile, la 31 martie 2013. În trimestrul al patrulea, numărul de clienţi a scăzut uşor faţă de trimestrul anterior, cu 40.777.
Veniturile din servicii au atins valoarea de 713,2 de milioane de euro pentru întregul an fiscal 2012-2013, în scădere cu 7% faţă de anul anterior(pe baza organică), în principal din cauza scăderii tarifelor de interconectare.
Fără efectul micşorării tarifelor de interconectare (aplicate în 1 martie şi 1 septembrie 2012), veniturile din servicii au scăzut cu 1,3%, de la un an la altul, pe baza organică.
Veniturile totale au atins valoarea de 769 de milioane de euro pentru anul financiar 2012-2013, ceea ce reprezintă o scădere organică de 5,1%, faţă de anul anterior, generată în principal de micşorarea tarifelor de interconectare.
Veniturile din servicii în cel de-al 4-lea trimestru, încheiat la 31 martie 2013, au avut aceeaşi valoare ca şi în perioada similară a anului anterior (pe baza organică), excluzând impactul scăderii ratelor de terminare, ceea ce arată tendinţa de stabilizare în zona veniturilor.
EBITDA (Veniturile inainte de taxe, dobanzi, depreciere şi amortizare) a atins valoarea de 275,4 de milioane de euro în anul fiscal 2012-2013, iar EBITDA ca procent din servicii a fost de 35,8%, în scădere cu 1,5 puncte procentuale faţă de anul anterior.
Penetrarea smartphone-urilor în baza de clienţi a crescut cu 3,2 puncte procentuale în anul 2012-2013, faţă de anul anterior.
Veniturile din date mobile au crescut cu 25,8% în trimestrul al patrulea, încheiat la 31 martie 2013, faţă de perioada similară a anului anterior.
La 31 martie 2013, abonaţii reprezentau 41% din baza de clienţi, iar utilizatorii serviciilor pre-platite erau 59%, cei din urmă crescând cu două puncte procentuale, pe parcursul ultimului an financiar.