Vodafone a obţinut aprobarea UE pentru preluarea Kabel Deutschland

Comisia Europeană a aprobat achiziţionarea de către Vodafone a 76,48% din acţiunile Kabel Deutschland, cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Germania, pentru 7,7 miliarde de euro (10,4 miliarde de dolari).

Tranzacţia nu ridică temeri privind concurenţa, deoarece ‘activităţile părţilor care fuzionează sunt în principal complementare’, a anunţat, vineri, Comisia Europeană.

Kabel Deutschland este operator de televiziune prin cablu, oferă servicii de telefonie fixă şi servicii de acces la Internet, în timp ce principala activitate a Vodafone este furnizarea de servicii de telefonie mobilă

Conform datelor Bloomberg, Germania este cea mai mare piaţă a Vodafone, reprezentând 18% din vânzările anuale ale companiei britanice.

Luni, Vodafone a anunţat că şi-a asigurat 76,48% din acţiunile Kabel Deutschland. Oferta Vodafone, al doilea mare operator de telecomunicaţii din lume, a fost de 87 de euro pentru o acţiune Kabel Deutschland, fiind inclusă şi plata unui dividend de 2,50 euro.

Vodafone, prezentă şi în România, vrea să achiziţioneze Kabel Deutschland pentru a oferi în Germania pachete mult mai competitive de televiziune, telefonie fixă şi servicii de Internet în bandă largă actualilor săi clienţi de pe segmentul de telefonie mobilă.

În urma combinării celor două companii, va rezulta un grup cu venituri de 11,5 miliarde de euro în Germania, 32,4 milioane de clienţi pe segmentul de telefonie mobilă, cinci milioane de clienţi pentru servicii de internet în bandă largă şi 7,6 milioane de clienţi TV.

Companiile europene de telecomunicaţii au început să împartă reţelele în încercarea de a menţine sub control costurile, pe fondul încetinirii economiei. La începutul acestui an, Vodafone a anunţat un acord similar cu Telefonica SA, în Spania.

Vodafone are 34 de milioane de utilizatori în Germania şi este unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, după venituri, cu aproximativ 403 milioane de clienţi în întreaga lume, la 31 decembrie 2012. Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere în întreaga lume.
Sursa: Agerpres