ARPU mobil al Vodafone România a ajuns la 6,2 euro în ultimele trei luni, echivalentul unei creşteri de 4,7% faţă de trimestrul anterior
Veniturile din servicii, care au atins 167,6 milioane de euro în trimestrul trei, au scăzut cu 5,3% pe baza organică, faţă de acelaşi trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrată în vigoare la 1 aprilie 2014. Dacă excludem impactul scăderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale Vodafone România au crescut cu 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe baza organică.
La 30 septembrie 2014, abonaţii serviciilor Vodafone reprezentau 42,2% din baza de clienţi, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 57,8%. Utilizatorii serviciilor postpaid au crescut cu 0,6 puncte procentuale de la un trimestru la altul şi cu 1,9 puncte procentuale, de la un an la altul.
Consumul de date mobile a crescut cu 63% în trimestrul încheiat la 30 septembrie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Rata de penetrare a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu 6,2 puncte procentuale în trimestrul încheiat la 30 septembrie 2014, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
“Ne concentrăm în continuare pe adoptia datelor mobile şi pe a oferi utilizatorilor nostri cea mai bună experienţă de reţea. Acoperirea noastră 4G a crescut la 81% din populaţia urbană şi, ca rezultat, aproape ne-am dublat numărul de utilizatori ai abonamentelor 4G din întreaga bază de clienţi, în ultimul trimestru. Mai mult, în septembrie am lansat şi Supernet, o inovaţie menită să ofere cea mai bună experienţă 4G şi 3G, exclusiv pentru utilizatorii Vodafone.
Un impact semnificativ pe care l-am observat după lansarea Supernet a fost la nivel de trafic de date pe smartphone, care a crescut semnificativ, cu peste 150%, faţă de acelaşi trimestru al anului trecut”, a declarat Ravinder Takkar, preşedinte şi CEO, Vodafone România.