Mai mulți abonați la serviciile fixe ale Vodafone România au fost informați miercuri, pe 9 august, în legătură cu actualizarea a 2 condiții contractuale: valoarea abonamentului și clauza de indexare a prețului.

„Pentru că dorim să-ți oferim mereu servicii de încredere, în condiții de calitate, vom actualiza 2 condiții contractuale ale serviciilor fixe: valoarea abonamentului și clauza de indexare a prețului. Astfel, începând cu factura emisă ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări, prețul abonamentului tău va crește cu 1.2 EUR, TVA inclus. Detalii complete aici https://myvdf.ro/3DKMjy6. Mulțumim pentru înțelegere.”, a transmis Vodafone.

Notificarea a fost semnalată de unii clienți și pe pagina de Facebook a Vodafone.

Compania a făcut o notificare similară privind creșterea prețurilor pentru utilizatorii de telefonie mobilă și în septembrie 2022.

Motivele creșterii prețurilor

Accesând linkul din notificare, clienții vor putea vedea un document în care Vodafone explică motivele creșterii prețurilor.

„Ca o consecință a majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor fixe cum ar fi, de exemplu, costurile legate de chirii, întreținere, combustibil, echipamente tehnologice și pentru că ne dorim să ai parte de cele mai bune experiențe, te informăm asupra următoarelor modificări pe care suntem nevoiți să le aducem asupra contractului tău de servicii:

1. Începând cu factura emisa ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări, prețul lunar al abonamentului tău de servicii fixe va crește cu 1.2 EUR (TVA inclus), fără modificarea perioadei minime contractuale.
2. Pentru că inflația este un factor esențial în mecanismul de creare a prețurilor pentru toate bunurile și serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a prețului serviciilor.

Prin urmare, art. 6 al Anexei 1 la contractului tău se completează cu următoarea clauză: 6.8 Având în vedere anumite fluctuații ale prețurilor bunurilor și serviciilor pe piață de natură a afecta echilibrul contractual, în vederea restabilirii acestuia, părțile convin ca tarifele pentru serviciile Vodafone să poată fi indexate, cu o frecvență anuală, prin simpla notificare transmisă de către Vodafone odată cu factura, anterior aplicării indexării.

Indexarea se va face în funcție de indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 8% pe an. Părțile convin că indexarea anuală a tarifelor în raport cu rata inflației nu reprezentă o modificare unilaterală a prețului contractului, posibilitatea de indexare și mecanismul acesteia fiind agreate de parți încă de la încheierea contractului.

Clientul declară în mod expres că a citit, înțeles și acceptă prezenta clauză.

Modificările de mai sus intră în vigoare începând cu factura emisa ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări.”, se arată în document.

Utilizatorii Vodafone nemulțumiți pot rezilia contractul

Vodafone precizează că cei care nu sunt de acord cu această creștere a prețurilor pot rezilia unilateral contractul.

„Dacă nu ești de acord cu modificările de mai sus, poți denunța unilateral contractul prin intermediul unei solicitări în acest sens depusă în oricare dintre magazinele Vodafone, prin scrisoare transmisă la adresa Departamentul de Relații cu Clienții al Vodafone România, Str. Barbu Văcărescu nr. 201, etaj 4, sector 2, București, România, cod poștal 020276, electronic prin solicitare transmisă (prin email la adresa persoane.fizice_ro@vodafone.com) sau telefonic la 0372 022 222, ori (doar pentru telefonia fixa) prin formularea unei cereri de portare în 30 zile de la primirea acestei informări, fără plata vreunor penalități sau despăgubiri.”, se mai arată în document.