Compania Vodafone este pregătită să direcţioneze către Italia o mare parte din programul său de investiţii "Project Spring", a afirmat vineri directorul general al Vodafone, Vittorio Colao, într-un interviu acordat publicaţiei "Corriere della Sera".
Italia rămâne una din principalele pieţele ale Vodafone, după vânzarea participaţiei sale de 45% la grupul american Verizon Communications, a declarat şeful companiei britanice.
Acesta a adăugat: "Italia va avea o mare parte din ‘Project Spring’, pentru a accelera investiţiile în reţeaua mobilă 4G şi pentru a dezvolta reţeaua de fibră optică la preţuri sustenabile, posibil în colaborare cu Telecom Italia. Suntem bine înzestraţi şi pregătiţi să investim".
Verizon Communications a acceptat luni seară să plătească 130 de miliarde de dolari pentru a prelua participaţia de 45% deţinută de grupul britanic Vodafone la societatea lor mixtă din SUA, Verizon Wireless, în ceea ce va reprezenta cea de-a treia mare tranzacţie încheiată vreodată în sectorul corporatist.
Imediat după anunţarea tranzacţiei, agenţia de evaluare Moody’s Investors Service a retrogradat Verizon în condiţiile în care datoria netă a companiei se va dubla până la 116 miliarde de dolari.
În cazul Vodafone, deşi compania îşi pierde cel mai bun activ al său, va obţine sumele necesare pentru a-şi recompensa acţionarii, a plăti o parte din datorii şi a-şi consolida operaţiunile din Europa. Compania intenţionează să demareze o nouă fază de investiţii, denumită ‘Project Spring’, în care vor fi majorate cheltuielile de capital cu încă şase miliarde de lire sterline, pentru îmbunătăţirea reţelelor de telefonie mobilă şi internet în bandă largă din Europa precum şi de pe pieţele emergente precum India şi Africa de Sud. Deşi Vodafone a anunţat că nu a alocat bani pentru achiziţii, analiştii se aşteaptă ca grupul să ia în considerare eventuale achiziţii în domeniul telefoniei fixe în Europa.
Vodafone este unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, după venituri, cu aproximativ 409 milioane de clienţi în întreaga lume. Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere în întreaga lume.
Vodafone România a înregistrat peste 8,138 milioane de clienţi ai serviciilor mobile, la 30 iunie 2013, în creştere cu 57.064 faţă de trimestrul anterior şi cu 339.943 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. AGERPRES