Răspunzând informaţiilor apărute duminică în presă, Vodafone a anunţat luni că "este în stadiul preliminar a evaluării meritelor unei potenţiale oferte pentru CWW", conform Agerpres.
Publicaţia britanică "Sunday Times" a sugerat că Vodafone ar putea oferi 700 milioane de lire sterline (1,1 miliarde de dolari) pentru Cable & Wireless, a cărei capitalizare bursieră se ridică la aproape 500 milioane de lire sterline, la închiderea şedinţei bursiere de vineri. Un alt potenţial licitator ar putea fi Apax Partners LLP.

Până în 12 martie Vodafone are termen să anunţe ori intenţia fermă de a prelua compania, ori nu va mai putea să lanseze o ofertă în următoarele şase luni.

Anul trecut acţiunile Cable & Wireless au scăzut cu 74%, iar vineri, la închiderea şedinţei bursiere, înregistrau o valoare de 19,75 penny. Luni, la deschiderea şedinţei bursei de la Londra, acţiunile înregistrau o creştere de 26,7%.

Vodafone Group Plc, cel mai mare operator de telefonie mobilă din lume, a decis săptămâna trecută să abandoneze planurile care vizau fuziunea diviziei sale din Grecia cu rivalul Wind Hellas, în condiţiile opoziţiei exprimate de autorităţile europene de reglementare. Vodafone Group şi Largo Limited, acţionarul Wind Hellas, au confirmat că au decis să pună capăt discuţiilor referitoare la o posibilă combinare a Vodafone Greece şi Wind Hellas, al doilea şi respectiv al treilea operator de telefonie mobilă din Grecia.

O fuziune cu succes ar fi permis Vodafone să-şi reducă costurile şi să concureze mai bine cu Hellenic Telecommunications Organization SA, OTE, controlat de Deutsche Telekom AG. Vodafone Greece are aproximativ patru milioane de utilizatori, iar Wind Hellas – aproximativ patru milioane de utilizatori de telefonie fixă şi mobilă combinaţi. Analiştii estimează că în condiţii economice normale o combinaţie între Vodafone Greece şi Wind Hellas ar fi valorat aproximativ trei miliarde de euro.

Companiile europene de telecomunicaţii încearcă să-şi consolideze operaţiunile pentru a reduce costurile în condiţiile în care creşterea numărului de utilizatori stagnează, iar costurile de dezvoltare a reţelelor cresc.

Pe piaţa din România, în prima jumătate a anului financiar 2011, încheiată la 30 septembrie, Vodafone România a ajuns la 8,596 milioane de clienţi, în scădere comparativ cu 31 iunie 2011, când se înregistrau 8,930 milioane clienţi. Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc. Vodafone are 391 milioane de clienţi în întreaga lume, înregistraţi la 30 septembrie 2011. Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 40 de reţele partenere în întreaga lume.