Vodafone România şi-a completat portofoliul serviciului de mobile advertising AdPlus cu un nou canal de măsurare cantitativă dedicat companiilor de cercetare, SMS Survey. Un sondaj demonstrativ efectuat de companie prin SMS a arătat că românii ţin cu Argentina la acest Campionat Mondial. „Canalul SMS Survey aduce în piaţă o serie de avantaje atât pentru companiile de research, cât şi pentru clienţii din portofoliul acestora. Prin acest canal respondenţii pot fi selectaţi
Vodafone România şi-a completat portofoliul serviciului de mobile advertising AdPlus cu un nou canal de măsurare cantitativă dedicat companiilor de cercetare, SMS Survey. Un sondaj demonstrativ efectuat de companie prin SMS a arătat că românii ţin cu Argentina la acest Campionat Mondial.
„Canalul SMS Survey aduce în piaţă o serie de avantaje atât pentru companiile de research, cât şi pentru clienţii din portofoliul acestora. Prin acest canal respondenţii pot fi selectaţi după criterii de sex, vârsta, mediu urban/rural şi se poate colecta un număr mare de răspunsuri într-un interval scurt de timp, la costuri mai mici decât cele implicate de alte metode. De asemenea, poate atinge un număr foarte mare de respondenţi la aceeaşi oră”, se arată într-un comunicat al operatorului.
Lista întrebărilor afişate este dinamică şi ţine cont de răspunsul primit la întrebările precedente, astfel încât se pot crea profile separate pentru anumiţi utilizatori. Se pot trimite în medie şase întrebări pe fiecare studiu.
În scop demonstrativ, Vodafone România a efectuat, în data de 26 iunie, un sondaj de opinie prin SMS, privind preferinţele şi interesul românilor pentru Campionatul Mondial de Fotbal, ediţia Africa 2010, utilizând noul instrument.
Naţionala Argentinei este favorita principală a românilor la actuala ediţie a Campionatului Mondial, cumulând 29% dintre răspunsuri. Următoarele favorite sunt Spania – 20% şi Brazilia – 19%.
Cercetarea s-a efectuat pe un eşantion de 2.773 clienţi Vodafone şi este reprezentativă la nivel naţional urban, cu o marjă de eroare de +/-1.9%. Rata de răspuns la acest sondaj a fost de 8%. În cazul altor cercetări efectuate până acum prin SMS, ratele de răspuns s-au încadrat între 5-12%.
„În prezent, serviciul AdPlus oferă opt canale de Mobile Advertising: SMS Insert, SMS Push, MMS Push, Bannere în site-uri de internet mobil şi în portalul Vodafone live!, inserturi în factura Vodafone, publicitate în Vodafone.ro şi YouthSMS.ro precum şi canalul dedicat studiilor de piaţă, SMS Research”, a declarat Horaţiu Dimulescu, Mobile Advertising Manager, Vodafone România.
SURSA: Vodafone