Cazul avea în centru tranzacţia în valoare de 11 miliarde de dolari în urma căreia Vodafone a preluat operaţiunile de telefonie mobilă din India ale Hutchison Whampoa Ltd. În luna mai 2007, Vodafone International Holdings BV, o subsidiară olandeză a grupului britanic, a preluat un pachet de 67% la CGP Investments Ltd., o companie cu sediul în Insulele Cayman care deţinea activele de telecomunicaţii din India ale Hutchison.
Autorităţile indiene au susţinut că Vodafone trebuie să plăteasă taxe în valoare de 2,2 miliarde dolari în urma acestei tranzacţii deoarece majoritatea activelor aveau sediul în India, în timp ce Vodafone susţinea că autorităţile indiene nu au drept să taxeze o tranzacţie între două companii străine, iar dacă totuşi trebuie plătite taxe acestea trebuie plătite de vânzător şi nu de cumpărător.
Potrivit deciziei de vineri a Curţii supreme de justiţie din India, autorităţile fiscale din această ţară nu pot solicita de la Vodafone taxe pentru câştigurile de capital deoarece tranzacţia a fost una între companii străine. În plus, Curtea supremă a cerut administraţiei fiscale să returneze Vodafone un depozit de 25 miliarde rupii (496 milioane de dolari) cu o dobândă de 4%.
La anunţarea acestui verdict, acţiunile Vodafone au crescut cu 1,4% la bursa de la Londra
India este o piaţă importantă pentru Vodafone, în condiţiile în care grupul britanic avea în India 149 de milioane de utilizatori dintr-un număr total de 391 de milioane de utilizatori la nivel global în luna septembrie 2011. Vodafone India este în prezent al treilea mare operator de telefonie mobilă din această ţară în funcţie de numărul de utilizatori şi al doilea în funcţie de venituri.
Pe piaţa din România, în prima jumătate a anului financiar 2011, încheiată la 30 septembrie, Vodafone România a ajuns la 8,596 milioane de clienţi, în scădere comparativ cu 31 iunie 2011, când se înregistrau 8,930 milioane clienţi. Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc. Vodafone are 391 milioane de clienţi în întreaga lume, înregistraţi la 30 septembrie 2011. Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 40 de reţele partenere în întreaga lume.