După Orange, a venit rândul Vodafone să anunțe pierderi de proporții. Numărul de clienți ai Vodafone România a scăzut cu 1.243.000 clienți într-un an. De la 9,9 milioane de clienți la sfârșitul lui septembrie 2010, Vodafone România a ajuns la doar 8,5 milioane de clienți
Compania a precizat în comunicatul de presă că a continuat să deconecteze cartelele prepay inactive. „Am continuat să deconectăm utilizatorii inactivi ai serviciilor prepay, fiind consecvenți strategiei noastre, de a ne asigura că avem o bază de clienți activă, și în niciun caz supradimensionată”, a spus Iñaki Berroeta, președinte și CEO Vodafone România.
Clienții serviciilor pe bază de abonament au reprezentat 40%, iar cei ai Cartelei Vodafone, 60%, la data de 30 septembrie 2011.
Deși numărul clienților a scăzut, veniturile grupului Vodafone în România au crescut în primul semestru al anului fiscal 2011-2012, încheiat la 30 septembrie, la 361 milioane lire sterline (411,5 milioane euro), de la 359 milioane lire în perioada corespunzătoare a anului anterior.
Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) al operatorului telecom pe piaţa românească a coborât totodată cu 5%, de la 149 milioane lire la 141 milioane lire (160,7 milioane euro), potrivit rezultatelor financiare anunţate marţi de grupul britanic.
Cu puțin timp în urmă, Capital scria despre eternul rival al Vodafone în România, Orange, care are cu peste 200.000 de clienți mai puțin anul acesta, față de anul trecut. Si Cosmote pierde clienti serios. În primul trimestru al anului 2011, compania a ajuns la 6.6 milioane de clienți, cu 8.3% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, compania nu a făcut încă publice rezultatele pentru întregul an. De-abia atunci vom putea verifica dacă acest operator a ieșit cel mai puțin șifonat la capitolul pierderii clienților, în acest an.
Citește și: