CNAIR a anunțat că, vineri, 21 martie 2025, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru „Servicii de dezvoltare și implementare a soluției informatice, inclusiv furnizarea de echipamente și software de bază” în cadrul proiectului „Sistem electronic de tarifare rutieră” – Lot 1 – „Sistem informatic centralizat”.

Banii la Vodafone din PNRR

Ofertantul desemnat câștigător este Vodafone România SA, cu un preț de 224.496.146 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este PNRR.

”Vineri, 21.03.2025, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru „Servicii de dezvoltare şi implementare a soluţiei informatice, inclusiv furnizarea de echipamente şi software de bază” în cadrul proiectului „Sistem electronic de tarifare rutieră” – Lot 1 – „Sistem informatic centralizat”.

Durata de prestare a serviciilor pentru dezvoltarea și implementarea soluției informatice este de 24 de luni, cu termen intermediar obligatoriu pentru finalizarea activității de „punere în producție a modulelor tarifare per kilometru (servicii web, aplicație mobilă, portal)” până la data de 1 ianuarie 2026. Obiectivul principal al contractului este crearea și dezvoltarea unui sistem informatic integrat, menit să gestioneze și să controleze tariful de utilizare a infrastructurii rutiere, bazat atât pe timpul de utilizare (tip vinietă), cât și pe distanța parcursă.

Două metode de tarifare

Noul sistem de tarifare va include două metode de taxare: una bazată pe perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) de până la 3,5 tone și una bazată pe distanța parcursă (distance based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA de peste 3,5 tone. De asemenea, pentru autoturisme, autobuze, autocare și vehiculele de transport marfă cu MTMA de până la 3,5 tone va fi aplicat și un tarif de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor și trecătorilor de munte.

Noul sistem va include funcționalitățile deja existente pentru autovehiculele de până la 3,5 tone, inclusiv migrarea datelor din actualul sistem centralizat, denumit Sistem Integrat de Emitere, Gestiune, Monitorizare și Control al Rovinietei (SIEGMCR). De asemenea, va adăuga funcționalitățile necesare pentru colectarea tarifului de trecere a infrastructurii rutiere aplicabil autovehiculelor cu masa totală de peste 3,5 tone.

Obiectivele specifice contractului

  • Livrarea echipamentelor hardware în două centre de date
  • Instalarea și configurarea echipamentelor hardware în ambele centre de date
  • Livrarea componentelor software
  • Instalarea componentelor software în ambele centre de date
  • Analiza, proiectarea și dezvoltarea modulelor software specifice proiectului
  • Migrarea datelor din sistemul de tarifare existent către noul sistem de tarifare
  • Oferirea de suport tehnic pe o perioadă de 5 ani pentru toate componentele sistemului