Vodafone, numărul doi pe piaţa locală telecom, a anunţat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2011/2012, încheiat la 30 iunie 2011, iar potrivit acestora numărul de clienţi a scăzut cu 2,9% faţă de trimestrul precedent.
Vodafone România a înregistrat 8.930.315 de clienţi, la 30 iunie 2011, în scădere cu 2,9% faţă de trimestrul precedent, ca rezultat al continuării deconectărilor de SIM-uri prepay inactive din baza de clienţi. La finalul trimestrului precedent, Vodafone avea 9,197 milioane clienţi.
Veniturile din servicii ale Vodafone au crescut cu 4,1% faţă de trimestrul precedent şi au scăzut cu 6,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
ARPU mobil (Venitul Mediu pe Utilizator) a fost de 6,8 euro pentru trimestrul încheiat la 30 iunie, ceea ce corespunde unei creşteri de 11,6% faţă de trimestrul precedent şi unei scăderi de 2%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
La 30 iunie 2011, abonaţii reprezentau 38%, iar utilizatorii serviciilor prepaid 62% din totalul clienţilor Vodafone România.
“Ne bucurăm să vedem semnale pozitive în performanţa noastră din ultimul trimestru, cum ar fi creşterea veniturilor şi a ARPU faţă de trimestrul precedent, în pofida condiţiilor dificile de pe piaţă. Unul dintre principalii factori care au contribuit la aceasta evoluţie bună a fost creşterea continuă a serviciilor de date mobile. Această creştere a fost susţinută de oferte ce au făcut smartphone-urile şi Internetul mobil şi mai accesibile utilizatorilor nostri. Vom continua să aducem clienţilor noştri mai multă valoare şi o experienţă îmbunătăţită, pentru a îi ajuta să profite din plin de serviciile noastre”, a declarat Iñaki Berroeta, CEO, Vodafone România.