Vodafone România a încheiat anul 2011 cu 8,3 milioane de clienţi, mai puţin cu 15% decât avea sfârşitul anului 2010. Declinul, spun oficialii Vodafone, a fost cauzat de deconectarea utilizatorilor prepay inactivi.
Vodafone România avea 9,8 milioane de clienţi la sfârşitul anului 2010, cu 15% mai mult decât raportează acum.
"Numărul de cartele prepaid este semnificativ mai mic, ca urmare a întreruperii distribuţiei gratuite de SIM-uri, o activitate care creşte artificial baza de clienţi", a declarat Inaki Berroeta, presedinte şi CEO Vodafone România referitor la numărul semnificativ mai mic de clienţi pe care compania îi are acum.
Din totalul clienţilor la 31 decembrie, 41% reprezentau abonaţi, iar 59% utilizatori în regim prepay, pe baza de cartelă.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) mobil a fost de 7,3 Euro, în creştere cu 1,4% faţă de trimestrul anterior şi cu 9,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania creşte pe segmentul de internet mobil: numărul clientilor din zona serviciilor de internet mobil a crescut cu 75% faţă de aceeasi perioada a anului anterior. De asemenea, veniturile din internet mobil au urcat cu 33% faţă de trimestrul anterior şi cu 58% raportat la aceeaşi perioadă din 2010.
În martie 2011, Vodafone România înregistra un număr total de 9.146.472 clienţi, cu 533.000 mai puţini decât în aceeasi perioadă a lui 2010. trecut. Atunci, compania spunea că scăderea a fost cauzată de aplicarea unei noi standarde de raportare a bayei de clienţi şi de deconectările SIM-urilor prepay inactive.