Astfel, Vodafone România a înregistrat un număr total de 7.938.829 de clienţi, la 31 martie 2012, în scădere cu 1,257 milioane (-13,66%) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în urma deconectării continue a cartelelor prepay inactive pe parcursul anului, dar şi ca urmare a introducerii unor noi standarde de raportare a bazei de clienţi care au exclus SIM-urile M2M şi alte servicii de date fixe.
Veniturile Vodafone România au scăzut în anul fiscal 2011-2012, încheiat la 31 martie a.c., cu 2,7%, până la 812,1 milioane euro comparativ cu anul fiscal anterior. Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a urcat cu 1,4%, la 302,9 milioane euro. Totodată, EBITDA ca procent din servicii, a fost de 37,3%, ceea ce reprezintă o creştere de 0,8% faţă de anul precedent.
Veniturile totale au atins 812,1 milioane euro, ceea ce reprezintă o scădere de 2,1%, comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent, şi o scădere de 2,7% la nivelul întregului an financiar.
Veniturile din servicii au atins valoarea de 768,7 milioane euro, la 31 martie 2012, o scădere de 1,8% comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent, şi de 3,4% pentru întregul an financiar.
Cu excepţia efectului diminuării tarifelor de interconectare, intrate în vigoare la 1 martie a.c., veniturile din servicii au scăzut numai cu 0,6% pentru trimestrul încheiat la 31 martie a.c., comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Internetul mobil, în ascensiune
Potrivit sursei citate, serviciile de Internet mobil au crescut semnificativ pe fondul lansării de oferte dedicate care au inclus trafic de internet şi smartphoneuri la preţuri avantajoase.
În anul financiar 2011-2012, baza de clienţi a Vodafone România în privinţa smartphoneurilor s-a dublat faţă de anul precedent, în timp ce veniturile din datele mobile au crescut cu 30% în trimestrul încheiat la 31 martie 2012, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
La finele primului trimestru din anul curent, abonaţii reprezentau 43%, iar utilizatorii Cartelei Vodafone 57% din totalul bazei de clienţi a Vodafone România.
De asemenea, pe parcursul anului financiar, raportul dintre abonaţii Vodafone şi utilizatorii Cartelei Vodafone a crescut cu 6% în favoarea celor dintâi, respectiv de la 37% la 43%.
Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, după venituri, cu 404,6 milioane de clienţi în întreaga lume, la 31 martie 2012.
Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 40 de reţele partenere în întreaga lume.