Grupul britanic Vodafone Group Plc a înaintat săptămâna trecută o ofertă neoficială pentru Kabel Deutschland, cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Germania, o tranzacţie estimată la 10 miliarde de euro, au declarat marţi, pentru Bloomberg, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters.
Discuţiile oficiale nu au început încă deoarece Kabel consideră că preţul sugerat de Vodafone este prea scăzut, susţin sursele. În februarie, surse anonime au declarat pentru Reuters că Vodafone a angajat banca americană Goldman Sachs pentru consilierea în vederea unei posibile oferte pentru Kabel Deutschland, pentru a se extinde în cea mai mare economie europeană.
Reprezentanţii Vodafone şi Kabel Deutschland au refuzat să comenteze informaţia.
Dacă Vodafone va reuşi să preia Kabel Deutschland, va fi cea mai importantă achiziţie a companiei britanice din 2007, când a intrat pe piaţa din India.
Totuşi, analiştii sunt pesimişti privind încheierea unui acord, după ce săptămâna trecută Vodafone a anunţat că va dobândi acces la reţeaua VDSL a grupului german Deutsche Telekom AG, ceea ce va permite companiei britanice să ofere servicii de Internet şi televiziune clienţilor din Germania.
Cele două firme au semnat un acord de cooperare care va permite Vodafone să ofere Internet la o viteză de 50 de megabits pe secundă, televiziune prin Internet şi video la cerere via reţeaua terestră a Deutsche Telekom. Cooperarea dintre cele două companii ar urma să fie lansată până la finele acestui an, după ce acordul va fi aprobat de organismele de reglementare din Germania.
Companiile europene de telecomunicaţii au început să împartă reţelele în încercarea de a menţine sub control costurile pe fondul încetinirii economiei. La începutul acestui an, Vodafone a anunţat un acord similar cu Telefonica SA în Spania.
Vodafone are 34 de milioane de utilizatori în Germania. Vodafone este unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, după venituri, cu aproximativ 403 milioane de clienţi în întreaga lume, la 31 decembrie 2012. Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere în întreaga lume. AGERPRES