Subsidiara a înfiinţat un website pentru clienţi care pot vedea dacă vehiculele pe care le deţin (55.000 maşini de pasageri VW, 5.000 Skoda şi 17.000 vehicule comerciale VW) sunt afectate de scandalul emisiilor.
Comisia pentru Concurenţă din Australia a lansat o investigaţie pentru a determina dacă clienţii au fost greşit informaţi şi a avertizat că Volkswagen ar putea fi amendată cu milioane de dolari dacă a încălcat legislaţia.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Duminică, publicaţia germană 'Bild am Sonntag' anunţa că o investigaţie internă la VW a arătat că unii ingineri au recunoscut că în 2008 a fost instalat un software care permitea maşinilor cu motor diesel să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Decizia ar fi fost luată deoarece inginerii au constatat că nu există niciun mod în care să poată fi îndeplinite cerinţele privind standardele pentru emisii şi controlul costurilor.
Pe lângă repararea celor 11 milioane de vehicule implicate în scandalul vehiculelor echipate cu motoare diesel trucate, Volkswagen se confruntă cu perspectiva unor amenzi care ar putea să se ridice la 7,4 miliarde de dolari numai în SUA, potrivit analiştilor de la firma Sanford C. Bernstein Ltd., precum şi cu pierderea încrederii investitorilor şi consumatorilor. Luna trecută Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face faţă costurilor scandalului emisiilor. AGERPRES