Volkswagen a angajat un fost şef al Opel după ce a luat unul de la Daimler

Volkswagen (VW) l-a angajat pe Thomas Sedran, fost director general al Opel, subsidiara europeană a General Motors, pentru a se ocupa de strategia grupului german, transmite Reuters.

În perioada 2012 – 2013, Thomas Sedran a fost director interimar al Opel şi până în iunie 2015 şeful brandurilor Chevrolet şi Cadillac (deţinute de General Motors) în Europa. El va fi şeful strategiei VW începând cu 1 noiembrie, a anunţat luni grupul german.

Este al doilea director important recrutat de VW în ultimele două săptămâni, după ce Christine Hohmann-Dennhardt, şef al departamentului pentru integritate şi probleme legale la rivala Daimler, a fost numită într-o poziţie similară la VW, începând cu 1 ianuarie 2016. 

Cancelarul german Angela Merkel va efectua o vizită oficială în China, în perioada 29-30 octombrie. China şi Germania se bucură de relaţii privilegiate, cu consultări interguvernamentale regulate, un format pe care Beijingul nu îl întreţine decât cu Berlinul în Europa şi care conduce de multe ori la contracte importante pentru companiile germane. 

Un oficial german a declarat luni, pentru Reuters, că nu este obligatoriu ca scandalul emisiilor cu care se confruntă Volkswagen să afecteze încrederea în alte companii germane care operează pe piaţa chineză. 'Este discutabil cât de mult a afectat scandalul VW credibilitatea industriei germane în China, nu cred asta', a apreciat oficialul. 

Precedenta vizită a Angelei Merkel în China – ţară care reprezintă 8% din exporturile germane – datează din iulie 2014 şi a condus la semnarea unor acorduri comerciale şi de investiţii, între care două noi fabrici pentru Volkswagen şi comenzi pentru 123 de elicoptere pentru constructorul de aeronave Airbus. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste 10 milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie. 

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

AGERPRES